به گزارش اخبار اقتصادی، در پایان هفته گذشته ارزش بازار بورس تهران به 6 هزار و 91 همات رسید و نمادهای تاپیکو، فولاد شستا، پارس و عشایر جم بیشترین تاثیر را روی شاخص دارند تبادل تهران داشتند. جلوی نماد فارس و نماد ایران ماشین تلاش برای منفی نگه داشتن شاخص بورس اوراق بهادار تهران آنها بودند.

روزنامه

اما از جمله اخبار پایان هفته باید به این موضوع اشاره کرد که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از سفر هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران طی روزهای آینده خبر داد.

وزیر امور خارجه اعلام کرده است که امیدواریم مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد. رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به احتمال صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفته است که بهانه ای به آنها نمی دهیم.

جلسه بعدی شورای حکام قرار است در اسفندماه برگزار شود. به گفته برخی از تحلیلگران، این نشست در رابطه با موضوع هسته ای ایران بسیار مهم خواهد بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت که پرونده احیای توافق هسته ای ایران هنوز در دستور کار ما نیست. و احیای برجام در آینده نزدیک به سختی امکان پذیر است.

سایپا همچنین اعلام کرده است که با روسیه برنامه همکاری دارد. رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به قرارداد 700 میلیون یورویی خودرو و قطعات با روسیه که در نمایشگاه خودرو مسکو انجام شد، گفت: قرارداد صادرات 45 هزار دستگاه خودرو سایپا به این کشور به ارزش 450 میلیون یورو بود. امضاء شده.

سخنگوی وزارت امنیت در خصوص خودروهای وارداتی اعلام کرده است که ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می شود. و شرایط و جزئیات ثبت نام طی روزهای آینده در قالب نشست خبری اعلام خواهد شد.

امید قالی باف همچنین اعلام کرده است متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نیمی از مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند. در حالی که در روزهای گذشته مطرح شده بود که خودروهای وارداتی وارد شوند مبادله کالا ارائه شود

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص بورس تهران در معاملات هفته گذشته خود با رسیدن به محدوده فیبوناچی 38 درصدی موج قبلی الگوی هارمونیک و همچنین رسیدن به خط وسط کانال فرضی صعودی (فقط از نقطه نظر فنی) با استقبال خریداران مواجه شد. از دیدگاه)، و شاخص سهام در مسیر صعودی قرار دارد. متعهد شد

البته نباید از موضوع اصلاحیه پیشنهادی نرخ خوراک گاز صنعتی غافل شد که با اتفاق افتاد جهش قیمت دلار همراه با تغییر نصف نرخ با راه اندازی سامانه مرکز مبادلات ارزی همراه بود.

هفته گذشته در اولین روز کشف قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی، قیمت هر دلار در محدوده 41 هزار تومان و نرخ دلار حواله در محدوده 36 هزار تومان بود.

دلار کف بازار در محدوده 50 هزار تومان معامله می شود که بانک مرکزی اعلام کرده است که صرافی خارج از سامانه ابلاغی به عنوان قاچاق شناخته می شود.

با نگاهی به نمودار شاخص بورس تهران متوجه می شوم که خط روند نزولی شاخص RSI شاخص بورس اوراق بهادار تهران به سمت بالا شکسته شده است. موضوعی که در صحبت های قبلی به آن اشاره کردیم و به آن اشاره شد که برای بازگشت شاخص به اعداد بالاتری نیاز است تا از این خط روند نزولی عبور کنیم.

آیا با این رویه ای که در هفته گذشته طی کرد، ممکن است شاخص به اعداد و ارقام بالاتری مانند سقف کانال صعودی ایجاد شده برسد؟ به همین دلیل باید دید شاخص بورس تهران با مقاومت اخیر خود چگونه رفتار خواهد کرد. مقاومت یک میلیون و 680 هزار واحدی که در اواسط دی ماه امسال ایجاد کرد، نتوانست از این رقم فراتر رود.