• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1

پیش بینی بورس فردا 18 اردیبهشت 1403 / سکوت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

  • کد خبر : 38488
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
پیش بینی بورس فردا 18 اردیبهشت 1403 / سکوت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

اکوایران: در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات در محدوده 4.9 هزار میلیارد تومان قرار داشت و ارزش بازار بورس تهران همچنان در فاصله کمتر از محدوده 8000 همتی و توانایی قرار دارد. برای رسیدن به این کانال (8000 همتی) بر اساس ارزش بازار وجود ندارد.

اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات انجام شده امروز در بازار، در نهایت با رشد 650 واحدی به کار خود پایان داد، هرچند بازار در نیمه اول مسیر نسبتاً صعودی را طی کرد، اما این روند ضعیف دوام نیاورد و در نیمه دوم مسیر نزولی را انتخاب کرد، بنابراین بازار عملا تغییر خاصی را مشاهده نمی کند.

بازار قدرت و قدرت رشد را ندارد، از طرفی جام منفی گرایی و افول پر است.

شاید اگر زیرساخت های لازم برای دوطرفه شدن بازار سرمایه فراهم می شد، شاهد بهبود روند و ارزش معاملات در بازار سرمایه بودیم و بازار سرمایه برای سرمایه گذاری جذاب باقی می ماند.

این در حالی است که بازارهای موازی با بازار سرمایه از قابلیت دوطرفه بودن و جذب بیشتر سهامداران و معامله گران بهره می برند.

قدیر معصومی، مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس با بیان اینکه تا زمانی که شرایط بازار سرمایه مساعد نباشد، عرضه وجود نخواهد داشت، گفت: این در حالی است که اندکی قبل از پایان سال 1402 عرضه اولیه در بازار سرمایه متوقف شد. البته فعالان بازار انتظار داشتند که این عرضه ها از ابتدای سال 1402 متوقف شود اما با اصرار رئیس سازمان بورس از سال گذشته عرضه هفتگی به بازار عرضه شد و این موضوع مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار قرار گرفت. این زمینه.

کادر معصومی افزود: بازار باید کشش کافی برای عرضه اولیه داشته باشد و نقدینگی جدید برای از سرگیری عرضه اولیه وارد بازار سرمایه شود.

با این حال، وزارت امور خارجه برای تعطیلی آخر هفته باز بود و موافقت کرد برای حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، به جای پنجشنبه تعطیل شود. این وزارتخانه برای بهبود شرایط اقتصادی کشور به دولت پیشنهاد تعطیلی روز شنبه را داده است!

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرد که امسال تلاش می کنیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم. وی گفت: به ظرفیت تولید 5 هزار خودرو در روز رسیده ایم و در تلاش هستیم تا حدود 20 درصد آن را افزایش دهیم که جهش بسیار بزرگی است. در خصوص واردات خودرو، هدف ما ایجاد تعادل بهتر برای پاسخگویی به تقاضا و نابرابری بازار است و خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم. ما تاکسی های برقی وارد کرده ایم و مردم می توانند ثبت نام کنند و بخرند.

این در حالی است که به نوشته روزنامه دنیای اختاز، ارقام خودروهای واریز شده در گمرکات کشور کاملاً متناقض با یکدیگر است.

دنیای اقتصاد می نویسد طی یک ماه گذشته تعداد متفاوتی از خودروهای وارداتی انبار شده در گمرکات و مناطق آزاد کشور منتشر شده است. وزیر در حالی تعداد خودروهای توقیف شده در گمرک را 50 هزار خودرو اعلام کرده که معاون وی و رئیس سازمان توسعه تجارت مدعی شده اند 13 هزار خودروی وارداتی انبار شده است. این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ماه گذشته اعلام کرده بود که 20 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور در شرف تردد هستند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

با توجه به رشد مس در بازارهای جهانی، افزایش قیمت مس در بازار روز انتظار می رفت، بنابراین این نماد می تواند تاثیر خوبی بر شاخص کل نیز داشته باشد. فملی به تنهایی امروز شاخص کل را بیش از 2900 واحد مثبت کرد اما سایر نمادها اجازه رشد شاخص کل را ندادند و مسیر حرکت شاخص کل افزایش نیافت.

از نظر فنی، سایه سقف کانال صعودی شاخص کل بورس تهران همچنان بر شاخص کل سنگینی می کند و اجازه رشد شاخص کل را نمی دهد، اما اهالی بازار همچنان بر این باورند که بازار می تواند به ارقام بالاتری می رسند زیرا قیمت دلار در بازار آزاد کمی رکود است و این امر را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می دانند.

معافیت مالیات بر عایدی سرمایه در بورس به همراه افزایش قیمت دلار نیما شاید از دیگر عواملی باشد که بازار برای افزایش شاخص کل روی آن حساب باز کرده یا حداقل وزن بیشتری به آن می دهد. برای اینها. موارد در تحلیل آنها

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38488

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.