• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

پیش بینی بورس فردا 16 مهر 1403 / امید بورس تهران به گشایش های سیاسی

  • کد خبر : 44604
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
پیش بینی بورس فردا 16 مهر 1403 / امید بورس تهران به گشایش های سیاسی

هفته اول مهر 1403 تمام شد. هرچند بازار در روز چهارشنبه جنبه مثبتی از خود نشان نداد، اما هفته خوبی را به پایان رساند و باعث امیدواری اهالی بازار به روزهای آینده شده است. بازدهی بازار در هفته گذشته مثبت 2.5 درصد بود که در مقایسه با بازده منفی 4.5 درصدی نیمه اول سال 1403 رقم خوبی است.

اخبار اقتصادی، شاخص کل در پایان هفته گذشته به 2155 هزار واحد رسید تا عملکرد مثبت بیش از 2.5 درصدی را طی هفته اول مهر ثبت کند. پس از بازگشت مسعود مزیکیان از سفر نیویورک، وضعیت بازارهای مالی بهتر شده و بازار سرمایه بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

شاخص هم وزن نیز ارقامی بیش از 70 هزار واحد را به ثبت رسانده است، بنابراین بازدهی این شاخص از ابتدای شهریور ماه سال جاری ارقام بهتری نسبت به شاخص کامل به خود گرفته است.

روز چهارشنبه این گروه بانکی بود که بیشترین ارزش معاملات را انجام داد و با ارزشی بیش از 536 میلیارد تومان در جایگاه نخست قرار گرفت. پس از این گروه، روز چهارشنبه با 348 میلیارد تومان رتبه دوم با بیشترین ارزش تجاری را فلزات اساسی به خود اختصاص دادند. سومین گروه بازار سرمایه که در روز چهارشنبه موفق به کسب بیشترین ارزش معاملاتی شد، خودرو بود. این گروه در مجموع 323 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به ثبت رساندند.

روز چهارشنبه شاخص رشد روزهای قبل را نشان نداد، بنابراین اهالی بازار معتقدند این مشکل ممکن است به دلیل انتشار گزارش فروش ماهانه شرکت ها در شهریور ماه باشد، بنابراین اهالی بازار وضعیت تولید و فروش شرکت ها را بررسی کرده و در خریدهای بعدی محتاط تر باشید

شاخص هم وزن از هفته پایانی مردادماه بازدهی مثبت بالای 11 درصدی را به ثبت رساند تا نشان دهد مردم بازار سرمایه به نمادهای کوچکتر علاقه بیشتری دارند. اما سفر پزشکان به نیویورک دستاوردهایی نیز به همراه داشته است. به این معنا، گروسی اظهار داشت که پس از گفتگو با مقامات ایرانی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، آنها تمایل بیشتری برای تعامل با آژانس در راستای مذاکرات مشخص‌تر احساس می‌کنند. پیشرفت واقعی در احیای مذاکرات فنی با ایران وجود دارد. گروسی گفت که در ماه اکتبر برای دیدار با پزشکان به تهران سفر خواهد کرد.

روزنامه دنیای اختاد نیز از گشایش های سیاسی در آینده خبر داد. به گزارش دنیای اخوت، تحولات سیاسی و اقتصادی یکی از عواملی است که موجب کنترل تورم و زمینه ساز تعدیل مثبت قیمتی/درآمدی بازار می شود و هفته دوم مهر برای پایتخت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بازار . .

همچنین باید توجه داشت که نرخ فروش شرکت ها نیز یکی از محرک های قوی رونق بورس است. بر اساس شرایط موجود، رفع موانع برای غلبه بر نرخ 2.2 میلیون واحد و تثبیت بالای این محدوده ضروری به نظر می رسد.

علاوه بر این، تعداد کدهای فعال نیز در روزهای اخیر افزایش یافته است. این انتشار بیانگر افزایش تدریجی ورود پول به بازار سرمایه است که در نهایت رشد شاخص بورس را تحت تاثیر قرار می دهد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه به رقم 2 میلیون و 155 هزار واحد رسید و بازدهی مثبت 2.5 درصدی را به ثبت رساند، البته شاخص هم وزن نسبت به هفته پایانی مرداد ماه در وضعیت بهتری قرار دارد. تاکنون بیش از 11 درصد عملکرد مثبت را به ثبت رسانده است. اهالی بازار سرمایه ریزش شاخص در روز چهارشنبه را نوسانی می دانند و تا حد زیادی با توجه به گزارش های منتشر شده از سوی سردبیران در سامانه کدال، شهریور ماه را اعلام می کنند تا در نهایت در هفته دوم بازار، حساسیت بیشتری برای خرید خود داشته باشند. ماه مهر

در حال حاضر هیچ عامل فنی (سیگنالی) برای بازگشت شاخص به ارقام پایین تر وجود ندارد و اهالی بازار بیشتر نگران این هستند که آیا شاخص افت کافی را به ثبت رسانده است یا خیر.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44604

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.