• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پیش بینی بورس فردا 14 شهریور 1403 / روز خوب بین تعطیلی ها برای بازار سرمایه در لبه دامنه نوسان

  • کد خبر : 43327
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
پیش بینی بورس فردا 14 شهریور 1403 / روز خوب بین تعطیلی ها برای بازار سرمایه در لبه دامنه نوسان

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز شنبه که یک روز بین تعطیلات بود با رشد بیش از 15 هزار واحدی مواجه شد و عدد شاخص به 2 میلیون و 52 هزار واحد رسید. فعالان بازار معتقدند اگر دامنه نوسان محدود نمی شد و سازمان بورس تصمیم بهتری در مورد محدوده معاملاتی می گرفت، شاهد افزایش بیشتر شاخص بودیم. اگرچه شاخص وزن تغییر چندانی ندید!

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات انجام شده روز شنبه برای بورس تهران 3 هزار و 200 میلیارد تومان بود و این کاهش ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته به دلیل تعطیلی بازار در آن روز است. اما شاخص موفق شد بیش از 15 هزار واحد رشد کند و ارزش بازار بورس تهران نیز اندکی از 6500 همتی فاصله گرفت تا اینکه در نهایت در اولین روز کاری شهریور ماه، ارزش بازار بورس تهران به 6 میلیون و 695 هزار واحد رسید. میلیارد. گرفتن

چند هفته ای است که فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بین گروه های بازار سرمایه به خود اختصاص داده و با 144 میلیارد تومان پیشتاز گروه بازار از نظر ارزش معاملات روز شنبه در بازار بودند.

گروه شیمیایی و خودرو نیز در روزهای اخیر جایگاه خود را حفظ کرده و به ترتیب با 108 و 81 میلیارد تومب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

اینکه ارزش تجاری گروه خودرو در وهله اول نیست و رقم آن کمتر از 100 میلیارد تومان است، این سوال است که آیا بازار سرمایه رقم ارزش تجاری گروه خودرو را به عنوان پیشرو پیشنهاد کرده است. بازار سرمایه سنتی رتبه سوم را دارد و ارزش تجاری به سختی به 80 میلیارد تومان می رسد.

با این حال وزیر امور خارجه اواخر هفته گذشته با حضور در شبکه خبری در خصوص برنامه های این وزارتخانه گفت; اما وی در سخنان خود به پایتختی شدن تجمع اهالی بازار در این تعطیلات اشاره کرد و در نهایت عباس عراقچی ضمن اشاره به این نکته که من مرگ برجام را اعلام نکردم، اظهار داشت که اینطور صحبت نمی کند. اما برجام را نمی توان به شکل فعلی احیا کرد. اما قطعاً اشکال دیگری از توافق وجود خواهد داشت که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده، بازار نرخ سود ارقامی را نشان می دهد که حاکی از افت بیش از 10 درصدی نسبت به ماه های قبل است و به 28 درصد رسیده است. ارقامی که در بهار امسال از مرز 38 درصد گذشته بود و فضای تلخی را برای بازار سرمایه ایجاد کرده بود. این روزها همه انتظار دارند دولت چهاردهم برای اعتمادسازی به بازار سرمایه در بین جامعه تلاش کند و محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون سازندگی مجلس اعلام کرد که دولت چهاردهم به ویژه وزارت اقتصاد، اقدامات لازم را ایجاد کند. بستری برای تسهیل حضور مردم در بازار سرمایه به منظور خرید سهام شرکت های تولیدی.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز شنبه بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل رشد بیش از 15 هزار واحد را ثبت کرد و اگر دامنه نوسان محدود نمی شد، این رقم می توانست بیشتر از این باشد و بازار را سبزتر جلوه دهد. هرچند بازار همچنان نسبت به فروش و سودآوری شرکت های پیش روی تابستان سال جاری تردید دارد.

این روزها بازار منتظر است تا سامانه کدال صورتحساب فروش ماهانه مرداد ماه شرکت ها را منتشر کند تا ببیند در این خاموشی های تابستانی چه میزان تولید و فروش را به ثبت رسانده اند و آیا امیدی به رشد آن وجود خواهد داشت. این شاخص به دلیل سودآوری شرکت ها است یا خیر.

با این حال، از نقطه نظر فنی، شاخص کلی دو مشکل اساسی دارد: ارزش معاملات پایین لازم برای تحلیل تکنیکال و محدوده محدودی که اجازه تغییر در نمودار شاخص را نمی دهد. بنابراین در عمل انجام این کار ضروری است. صبور باشید تا زمانی که بازار به روال قبلی خود بازگردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43327

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.