به گزارش اخبار اقتصادی، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، معمولا بازار به صورت سنتی تعطیل است بورس اوراق بهادار تهران استقبال می شود و تا بعد از تعطیلات ادامه می یابد، سنتی که در چند سال گذشته تکرار شده است.

تنها سالی که در آن نقض شد را می توان به سال 1400 ردیابی کرد. ارزش بازار تبادل تهران امروز به عدد 6758 همتی رسید ارزش معامله حدود 9 هزار و 60 میلیارد تومان در آخرین روز کاری هفته مورد استقبال قرار می گیرد.

گروه خودرو با ارزش معاملاتی حدود 1200 میلیارد تومان توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

فلزات اساسی و فرآورده های نفتی به ترتیب با ارزش معاملاتی 800 و 572 میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

روزنامه

وزارت حریم خصوصی اعلام کرده است که بر اساس تصمیم وزارت حریم خصوصی، تولیدکنندگان تمام محصولات زنجیره ای فولاد موظف شدند 100 درصد عرضه خود را در تالار داخلی بورس انجام دهند و قیمت پایه محصولات عرضه شده در بورس را بر اساس واحد پول بودن

قالیباف سخنگوی وزارت امنیت گفت: در سازوکار جدید مقرر شد 100 درصد این محصولات از قبیل شمش، ورق، میلگرد و … ابتدا در سالن داخلی عرضه شود. مبادله کالا عرضه شود و تنها در صورت وجود مازاد بر مصرف صنایع داخلی، این مازاد می تواند در تالار صادراتی بورس برای تولیدکننده محصول صادر شود.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری اعلام کرد که ایرانی ترین فاز پارس جنوبی در آخر هفته جاری در استان بوشهر افتتاح می شود و با بهره برداری از آن 50 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود. همچنین 10 هزار مترمکعب آب از طرح آب شیرین کن در این استان در اختیار مردم این منطقه قرار می گیرد و بیش از 2 هزار واحد مسکونی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

سمبل کگل وی پس از بازگشت از مجمعی که در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد، با بازدهی مثبت 17 درصدی به معاملات بازار بازگشت و به تنهایی شاخص بورس را بیش از 8000 واحد افزایش داد.

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز بیش از 29 هزار واحد افزایش یافت تا در کانال یک میلیون و 800 هزار واحدی باقی بماند. با رشد امروز، شاخص سقف کانال صعودی خود را شکست تا انگیزه صعودی را در دل سهامداران حفظ کند.

با نیم نگاهی به نمودار شکسته شدن شاخص خط روند صعودی کانال صعودی (فرضی) برای شاخص بورس تهران (صرفاً از منظر فنی) قابل مشاهده است. وضعیت خوبی در همین شاخص وزنی مشاهده می شود و این شاخص به محدوده مقاومتی 540 هزار واحدی بازگشته است. شاخص وزن برابر در تلاش است تا بر این مقاومت تاریخی غلبه کند و به اهداف عالی برسد. این شاخص با رشد بیش از 4 هزار واحدی در نهایت در محدوده 538 هزار واحد قرار گرفت.