به گزارش اخبار اقتصادی، بورس ها در شرایطی از معاملات روز دوشنبه استقبال می کنند که روز یکشنبه شاخص ها بازار سهام آنها رشد کردند به پیش بینی تبادل امروز -دوشنبه 17 اسفند- نگاهی داریم به روند بازار سهام در آخرین روز کاری. روز یکشنبه شاخص کل 65 هزار و 520 واحد و شاخص کل هم وزن 10 هزار و 706 واحد افزایش یافت. همچنین شاخص کلی فرابورس 549 واحد افزایش یافت شاخص وزن برابر ارز 1356 واحدی رشد داشت.

در پایان معاملات روز یکشنبه 335 نماد افزایش قیمت و 322 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارتی 51 درصد بازار افزایش قیمت و 49 درصد بازار کاهش قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه شرکت های زغال سنگ ناگین طبس (کتبس)، سرمایه گذاری پردیس (پردیس) و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) بیشترین افزایش قیمت را در بورس به ثبت رساندند. در OTC همچنین شرکت های توسعه صنایع آهن ایران (فگستر)، پگاه آذربایجان شرقی (قپاذر) و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار نمادهای خبامن (شرکت بهمن)، چکارن (شرکت کارتن ایران) و سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان) بیشترین کاهش قیمت را در روز یکشنبه داشتند و در معاملات فرابورس، شرکت پاکدیس (غدیس)، داروسازی راهورد تفتیم. شرکت (درهاور) و شرکت نوآفرین ریل پرداز (هافرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز یکشنبه 103 نماد دارای صف خرید و 64 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف های خرید با افت 62 درصدی به 926 میلیارد تومان رسید و ارزش صف های فروش نیز با کاهش 4 درصدی به 356 میلیارد تومان رسید.

تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی) در پایان معاملات با صف خرید 227 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای نهایی بازار قرار گرفت. بعد از تاپیکو، نمادهای خزامیه (شرکت زامیاد) و کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش) بیشترین صف خرید را داشت.

از سوی دیگر نماد حفارس در پایان معاملات با صف فروش 14 میلیارد تومانی بیشترین صف فروش را به خود اختصاص داد و کسپا، غدانه، چکارن و بالاس دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را به خود اختصاص دادند.

پیش بینی سهام

پیش بینی بازار سهام امروز

معاملات دیروز بورس اوراق بهادار تهران با مازاد تقاضا به پایان رسید اما بازار نسبتا متعادل بود و تعداد نمادهای بازار سبز و قرمز نزدیک بود. نیمی از بزرگ های بازار سبز و بسیاری از کوچک و متوسط ​​قرمز پوشیده بودند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دو روز متوالی افزایش چشمگیری داشت و به سطح یک میلیون و 800 هزار واحدی رسید. در روزی که 51 درصد نمادها سبز پوش بودند، فولاد، فملی، فارس، شپنا، وغدیر، شستا، شبندر و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز به سطح 15 هزار و 775 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در سال جاری است.

اما دیروز 283 میلیارد تومان سرمایه واقعی برداشت شد و بیشترین خروج سرمایه واقعی نیز به نمادهای شبندر، وغدیر، حکمتی، شپنا و بازی در مقابل فولاد، شستا، نوری، وثوق و خزامیه بیشترین اختصاص یافت. پول واقعی را وارد کنید داشت

بنابراین با روند روز گذشته بازار به نظر می رسد معاملات امروز بازار با تعادل و اصلاح همراه باشد. اما بازارها همچنان با التهاب و هیجان مواجه هستند که می تواند به صورت خرید یا فروش هیجانی در بورس تجلی یابد.

پیش بینی سهام