به گزارش اخبار اقتصادی، بازارهای سهام در شرایطی از معاملات روز شنبه استقبال خواهند کرد که روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از دو روز افزایش کم سابقه، تعدیل شد. به پیش بینی تبادل امروز -شنبه، 6 مارس – تا پایان بازار سهام چهارشنبه خواهیم دید. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با 2 هزار و 816 واحد کاهش و شاخص کل هم وزن 3 هزار و 871 واحد کاهش یافت. شاخص کلی فرابورس نیز 66 امتیاز افزایش یافت شاخص وزن برابر فرابورس 861 واحد کاهش یافت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه 280 نماد افزایش قیمت و 378 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارتی 43 درصد از بازار افزایش قیمت و 57 درصد از بازار کاهش قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه شرکت های شیشه همدان (کومدا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع ایران (وتسا) و شرکت سیمان مازندران (سمازن) بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند. در OTC همچنین شرکت های ریل پرداز سیر (هاریل)، شرکت شیر ​​پاستوریزه پگاه گلستان (قوگلستا) و شرکت تولیدی و خدماتی صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار نمادهای تاکمبا (شرکت کمباین سازی ایران)، خبمن (گروه بهمن) و وسخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمانی ایران) بیشترین افت قیمت را در روز چهارشنبه داشتند و در معاملات فرابورسی نیز دنا آفرین. شرکت تهیه و پخش مواد غذایی فدک (گدنا). بازی رازی (درازی) و شرکت توسعه صنعت آهن ایران (فگستار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات چهارشنبه 94 نماد صف خرید و 43 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف های خرید به 556 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش 634 میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش کل معاملات بورس به 18 هزار و 597 میلیارد تومان رسید ارزش معامله سهم کوچک نیز با 29 درصد کاهش نسبت به روز سه شنبه به 7 هزار و 644 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی سهام

پیش بینی بازار سهام امروز

روز چهارشنبه شاخص های بورس تهران پس از دو روز جهش 60 و 65 هزار واحدی افت کردند. شاخص کل 2 هزار و 816 واحد تعدیل شد و نمادهای فارس، خودرو، وبملت، وپاسار، شبندر و شپنا آنها بیشترین تأثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای تاپیکو، فولاد، شستا، خساپا و شترهای بزرگ در بازار بزرگ بودند که از افت بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند.

از سوی دیگر، سرانه خرید و فروش هر کد معاملاتی واقعی تقریباً برابر بود. سرانه فروش هر ملک 25 میلیون و 100 هزار تومان و میانگین سرانه خرید 25 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.

علاوه بر این با گذشت دو روز از ورود پول واقعی، روز چهارشنبه 389 میلیارد تومان پول واقعی بازار را ترک کرد نمادهای خودرو، شستا، شتر، فولد، فملی، بورس، شپنا، فاروژ، شبندر و متشکرم آنها بیشترین برداشت پول را ثبت کردند.

بنابراین چهارشنبه روز اصلاح بازار بود و نمی توان از روند نزولی بازار صحبت کرد. حجم معاملات همچنان در حد قابل قبولی بود و ارزش معاملات خرد ۷ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان بود.

در هفته گذشته، نرخ رشد واحد پول و نرخ سامانه مبادلات ارزی سیگنال مثبت مهمی برای بازار سرمایه بود. همچنین در روزهای اخیر وزیر اقتصاد از تصویب بسته جدیدی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای حمایت از سودآوری صنایع بورسی خبر داد. همچنین کمیسیون تلفیق بودجه 1402 تعیین نرخ گاز صنایع پتروشیمی را به دولت محول کرده است. خاندوزی در خصوص این مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: در صورت نهایی شدن این تصمیم و تعیین قیمت گذاری گاز صنعتی به دولت، شک نکنید که دولت بر اساس معیارهای حفظ رقابت پذیری تولیدات داخلی خود، قیمت گذاری را انجام خواهد داد. سودآوری صنایع ملی».

بنابراین سیگنال های مثبتی از سوی وزیر اقتصاد به بازار داده شد. اما از سوی دیگر سیگنال های سیاسی برای بازار منفی بوده است. اخراج دیپلمات های ایرانی از آلمان با تکذیب احتمال احیای برجام و اعلام کشف اورانیوم با غنی سازی 84 درصدی توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از این اخبار منفی است.

با این حال، تحلیلگران فنی معتقدند که شاخص ها در روند صعودی قرار دارند و افت روز چهارشنبه تنها یک اصلاح کوتاه مدت است. اما این شاخص چقدر بالا خواهد رفت؟ تحلیلگران فاندامنتال با کارشناسان فنی موافق هستند اما بر این باورند که گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها جهت میان مدت بازار را تعیین می کند.

پیش بینی سهام