به گزارش اخبار اقتصادی، برای پیش بینی تبادل امروز -چهارشنبه، 3 مارس – به پایان بازار سهام به روز گذشته نگاه می کنیم. در روز سه شنبه شاخص کل بورس با افزایش 65 هزار و 154 واحدی به رقم یک میلیون و 659 هزار و 416 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با 13 هزار و 919 واحد افزایش روی عدد 507 هزار و 74 واحد قرار گرفت. شاخص کلی فرابورس با افزایش 604 واحدی به 21 هزار و 279 واحد رسید. شاخص وزن برابر فرابورس نیز با کاهش 1991 واحدی به سطح 90 هزار و 355 واحدی رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، 442 نماد افزایش قیمت و 219 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارتی 67 درصد از بازار افزایش قیمت و 33 درصد کاهش قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه شنبه بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک (وسکاب) و شرکت شیشه همدان (کومدا) بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند. در OTC همچنین شرکت تجارت الکترونیکی پارسیان کیش (تپکیش)، شرکت شیر ​​پاستوریزه پگاه گلستان (غوگلستان) و شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزقل) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار، تکنو (شرکت تکنو تار)، آذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) بیشترین کاهش قیمت در بازار را در روز سه شنبه و در معاملات فرابورس، یزد فرانسه داشتند. شرکت (کایزد)، پاکدیس (غدیس) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین کاهش قیمت را داشت.

عرضه و تقاضا در بازار

در پایان معاملات روز سه شنبه 66 نماد دارای صف خرید و 8 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف های خرید در پایان معاملات به 899 میلیارد تومان رسید و ارزش صف های فروش در زمان بسته شدن 22 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد انتخاب (گروه انتخاب الکترونیک آرمان) با صف خرید 120 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای نهایی بازار قرار گرفت. پس از انتخاب، نمادهای تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و تامین پتروشیمی) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به عشایر و آذر اختصاص داشت که ارزش آن 18 میلیارد تومان بود. بعد از وازهر، نمادهای داسوح، پدرکش، کیا و … ثالوند آنها طولانی ترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بازار سهام امروز

معامله گران از آخرین روز معاملاتی هفته استقبال می کنند که شاخص در دو روز گذشته جهش کرد و بیش از 126 هزار واحد افزایش یافت. به این ترتیب شاخص کل تا سطح یک میلیون و 659 هزار واحد رشد کرد.

نمادهای دیروز فولاد و فملی بیش از 12 هزار واحد شاخص و نمادهای شپنا، شصت، پارسان، وغدیر، شبندر و وبملت دیگر شرکت هایی بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین بیشتر نمادهای بازار و برای دومین روز متوالی سبز بودند پول واقعی ادامه دیروز نمادهای خودرو، فولاد، شستا، نوری، فخوز، شپدیس، وبملت، بوعلی، شتران و تاپیکو بیشترین تعداد را داشتند. پول واقعی را وارد کنید داشت

همینطور دیروز ارزش معامله سهام خرد باز هم رشد کرد و با 41 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 10 هزار و 772 میلیارد تومان رسید.

بنابراین، بازار یکپارچه تمایل به افزایش داشت. رشد قیمت دلار تا سقف 50 هزار تومان یکی از عوامل اصلی رشد قیمت در بورس است. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند قیمت بازار سهام اکثر شرکت ها کمتر از ارزش ذاتی سهام آنهاست و دیر یا زود باید قیمت ها افزایش می یافت. علاوه بر این، انتظارات تورمی عامل مهمی در رشد قیمت ها و به تبع آن رشد شاخص های بازار است. در شرایط تورمی بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال تبدیل پول به دارایی هستند و پس از رشد تقاضا در بازار ارز، سکه، دلار و مسکن، اکنون به نظر می رسد بورس نیز با هجوم سرمایه مواجه شده است. در دو روز معاملاتی گذشته در مجموع بیش از 1300 میلیارد پول واقعی وارد بورس شده است. در چنین شرایطی به نظر می رسد معاملات بازار از امروز با تقاضا و صف آغاز شود.

تبادل