• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

پیش بینی بازار سهام فردا 28 اردیبهشت 1403 / سالروز “بی اعتمادی” به بورس

  • کد خبر : 38842
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
پیش بینی بازار سهام فردا 28 اردیبهشت 1403 / سالروز “بی اعتمادی” به بورس

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در 27 اردیبهشت 1402 و با یادآوری ریزش شدید آن روز بیش از 20 هزار واحد افت کرد تا اهالی بازار سرمایه این روز را در تقویم کاری خود ثبت و به یاد آورند. . نام آن را روز «بی اعتمادی» در بازار بگذارید.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات کمتر از 4 میلیارد تومان بود و ارزش بازار نیز 7800 کانال همتی را از دست داد و روی 7734 میلیارد تومان قرار گرفت تا افت 20 هزار واحدی شاخص کل به رقم 2 میلیون و 239 هزار واحد رسیده و این محدوده 2.2 میلیون واحدی همچنان نیروی کشش خود را دارد.

در حال حاضر خودرو از نظر ارزش معاملاتی در رتبه اول گروه فلزات اساسی قرار دارد، ارزش معاملاتی این گروه حدود 249 میلیارد تومان و گروه خودرو با ارزش معاملاتی 247 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد. با کمی فاصله از فلزات پایه در حالت توقف دوم. با این حال همچنان استقبال خریداران بزرگ از سوی سازندگان بزرگ است و این گروه با ارزش معاملاتی 131 میلیارد تومانی در رتبه سوم گروه های بزرگ از نظر ارزش معاملاتی قرار گرفت.

نقشه بازار امروز نشان داد که انبوه سازی، مجموعه ای از نمادهای گروه دارویی و نمادهای منحصر به فرد در گروه های مختلف تنها نمادهای مورد علاقه خریداران بوده و بقیه گروه ها و نمادها طبق مرسوم امسال منفی بودن را ترجیح داده اند. .

این روزها شرکت ها گزارش های سالانه خود را در سامانه کدال منتشر می کنند و شرکت های دارویی نیز مانند سایر نمادها با انتشار گزارش های خود، سهامداران خود را از وضعیت شرکت مطلع می کنند. اما محمدامین قبادی، دبیر انجمن داروسازان تهران اعلام کرده است که کمبود دارو بحثی است که ما را به این نقطه رسانده است. مدتی است که اتحادیه های تولید دارو هشدار می دهند که ذخایر بسیاری از داروهای ما کمتر از سه ماه تمام می شود. مشکل اصلی مربوط به موضوع طرح دارویی و تخصیص ارز است که باید به شرکت داروسازی انجام شود.

اما در راستای سند فولاد سبز، محمد یاسر طیب نیا از تدوین سند راهبردی پنج ساله تولید فولاد سبز در شرکت فولاد مبارکه خبر داد و به صداوسیما گفت: بر اساس این سند، پروژه های تحقیقاتی تمامی فرآیندها پیشرو است. پروژه هایی برای تولید فولاد سبز بدون کربن و بدون آلودگی آغاز شده است و قرار است تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرآیند احیای سنگ آهن و حذف کربن و جایگزینی سوخت های فسیلی برای انرژی های تجدیدپذیر اعمال شود.

اما ایران خودرو اعلام کرده است که برنامه این شرکت برای صادرات دو محصول به روسیه علاوه بر حفظ حاشیه سودی که از سال گذشته آغاز شده بود، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

رافائل گروسی نیز ظهر امروز در راس هیاتی برای شرکت در کنفرانس بین المللی هسته ای و مذاکره با مقامات ارشد هسته ای و سیاسی وارد تهران شد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفت: خوشبختانه امروز و در اولین روز این کنفرانس بین المللی با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان داخلی و خارجی مواجه شده ایم و مقالات مهمی در میزهای گرد تخصصی و تخصصی ارائه شده است. پانل ها

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

تکرار این موضوع که از نظر فنی شاخص کل به محدوده سقف کانال و واگرایی در سقف اندیکاتور RSI واکنش منفی نشان داد و بازار منفی شد، در روزهای اخیر بسیار تکراری است و بازار را درک کردم. . این مشکل. اما باید دید که این میزان افت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

طبق یک سنت دیرینه در بازار سرمایه، اصلاح جزئی در اواسط اردیبهشت اتفاق می افتد و این به عوامل مختلف تقویمی از بودجه و تصویب آن در مجلس تا رشد پایان سال و امکان صرفه جویی در مزایای فنی و غیره بازمی گردد. . هر سال جمع می شود و بازار در این بازه زمانی افت می کند و باید گفت تنها تفاوت افت در سال های مختلف شدت آن به دلیل اخبار است.

اما در هر صورت شاخص کل در مسیر نزولی قرار دارد (بهتر است بگوییم در مسیر اصلاحی کوتاه مدت). اولین پشتیبانی پیش روی شما، پشتیبانی متوسط ​​55 روزه است.

چگونه شمع‌ها این سطح حمایت را مدیریت می‌کنند، می‌توانند جهت بازار را نشان دهند، آیا بازاریان پایان اصلاح بازار را در نظر می‌گیرند یا این سطح دوباره از دست می‌رود؟ اگر این اتفاق بیفتد، بازار تا چند روز دیگر منفی خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38842

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.