• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
2

پیش بینی بازار سهام فردا 21 شهریور 1403 / خبرهای کوچک و بزرگ برای بازار

  • کد خبر : 43938
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
پیش بینی بازار سهام فردا 21 شهریور 1403 / خبرهای کوچک و بزرگ برای بازار

اکو ایران: بورس تهران در هفته جاری شاهد اخبار متفاوتی بود. البته در چند ماه اول سال 1403 با توجه به اتفاقات رخ داده بازار تا حدودی در برابر همه اخبار و اتفاقات تلقیح شده است، اما به هر حال در این هفته و به خصوص در یکی دو روز اخیر، شاهد اندکی هستیم. و اخبار بزرگ برای بازار.

اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز منفی شد، هرچند گروه بانکی با توجه به سخنان وزیر اقتصاد در سی و چهارمین اجلاس بانکداری اسلامی، چشم انداز گروه را اندکی مثبت کرد، اما وضعیت کوچک و خبر بزرگ برای بازار این روزها اجازه تغییرات اساسی در وضعیت شاخص را نمی دهد.

سرانجام پس از چند روز جلسه شورای عالی بورس تشکیل شد و حجت سیدی برای رسیدگی به وضعیت بازار سرمایه با مدیران سازمان بورس تهران تماس گرفت. البته عبده تبریزی پیش از این در برنامه تلویزیونی خود اعلام کرده بود که بازار در پایان سال تقویت می شود و وزیر اقتصاد نیز از حمایت از صنایع و بازار سرمایه خبر داده بود که می تواند بازار را تقویت کند. به هر حال کار حجت سیدی به عنوان رئیس سازمان بورس سخت تر از روسای قبلی خواهد بود.

این روزها اخبار ریز و درشتی از انتصاب مدیرعامل جدید سازمان بورس، صحبت های وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در سی و چهارمین اجلاس بانکداری اسلامی و برداشت ها و تحلیل ها به گوش بازار می رسد. اولین مناظره بین هریس و ترامپ، که ممکن است تاثیر بگذارد که آیا روز بازار سرمایه یک دوره گذار است یا خیر.

اما وزیر اقتصاد سیگنال های مثبتی به بازار داده و اعلام کرده که گشایش های اقتصادی خوبی در راه است. البته از حوزه بانکی هم گلایه داشتند و مهم ترین آن وضعیت بانک ها از نظر کفایت سرمایه، استانداردهای حسابرسی، دارایی ها و ترازنامه است که با مشکلات زیادی مواجه هستند و به گفته همتی در صورت تحریم ها، با مشکلات زیادی مواجه هستند. حذف و از لیست سیاه FATF خارج می شویم. ما در خط مقدم مسائل صنعت بانکداری و ارتباط با بانک های جهانی خواهیم بود. ما کاملاً از بانکداری اسلامی دور شده ایم و بدتر از آن، از بانکداری متعارف فاصله گرفته ایم!

گروه خودروی بازار پایتخت امروز نیز در ادامه اخبار مثبتی که به این گروه می رسد، وضعیت خوبی داشته و بیش از 227 میلیارد تومب از ارزش تجاری کسب کرده و در رتبه اول قرار دارد (موقعیتی که بیشتر اوقات متعلق به این گروه در بازار سرمایه است) قرار گرفت گروه فلزات اساسی با 179 میلیارد تومان در جایگاه دوم و گروه شیمیایی بازار سرمایه نیز با 178 هزار میلیون تومان با اختلاف اندکی نسبت به فلزات اساسی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

خبر دیگر برای بازار سرمایه این بود که مدیرکل آژانس با اذعان به توقف اجرای بیانیه 2023 گفت: در 15 ماه گذشته هیچ پیشرفتی در اجرای بیانیه مشترک اسفندماه مشاهده نشده است. 4 دسامبر 2023.” با درخواست از ایران، در چارچوب توافق ایران مبنی بر اینکه بیانیه مشترک همچنان چارچوبی برای همکاری با آژانس و رسیدگی به موضوعات پادمانی باقی مانده ارائه می‌کند، از ایران می‌خواهم بیانیه مشترک را با همکاری جدی با پیشنهادهای خاص آژانس اجرا کند. گروسی گفت که او به دنبال گفتگوی سازنده برای دستیابی به نتایج واقعی است.

اخبار مرتبط

سعیدی به عنوان مدیرعامل سازمان بورس انتخاب شد/ یک دانش آموخته حسابداری سکاندار بازار سرمایه شد

اکوایران: حجت الاسلام سعیدی با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان عضو هیات مدیره و چهاردهمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت 7700 واحدی به کار خود پایان داد که نشان می دهد نسبت به اخبار و اتفاقات پیرامون بازار سرمایه حساس است و با اندکی افت در پایان معاملات، توجه خود را به نتایج بازار سرمایه معطوف کرد. جلسه رئیس سازمان را تعیین کند.

از نقطه نظر فنی، شاخص همچنان در محدوده میانگین 55 روزه خود قرار دارد. چیز زیادی نیست که خود را از این فاصله جدا کرده باشد. با این حال، ارزش معاملات (حجم) که یکی از عوامل اصلی تحلیل تکنیکال است، امروز در بازار وجود ندارد و بازار تنها در محدوده 3 درصدی دست و پنجه نرم می کند تا زمانی که با حضور بازار همه چیز مسیر درست خود را انتخاب کند. مدیر جدید سازمان

فردا آخرین روز کاری هفته است و بازار با واکنش رئیس جدید سازمان در جلسه معاملاتی نظر خود را مشخص خواهد کرد.

کل

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43938

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.