• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

پیش بینی بازار سهام فردا، 17 می 1403 / شاخص کل برای یک سال کاهش یافته است!

  • کد خبر : 38793
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
پیش بینی بازار سهام فردا، 17 می 1403 / شاخص کل برای یک سال کاهش یافته است!

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جلسه امروز 5100 واحد دیگر نسبت به اوج خود کاهش یافت تا فردا اولین سالگرد خود را با افت شدید (کاهش درآمد اطلاعاتی) در پایتخت جشن بگیرد. بازار.

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات امروز بورس تهران به سختی به 4.57 میلیارد تومان می رسد و ارزش بازار نیز در آستانه زیان 7.8 میلیون تومانی قرار دارد.

خودروسازان، فلزات اساسی و فله‌ای از نظر ارزش معاملاتی جایگاه اول تا سوم بازار را به خود اختصاص دادند و به ترتیب به 209، 197 و 181 میلیارد تومبه نیاز داشتند، بنابراین گروه تولید انبوه بار دیگر مورد توجه بازرگانان قرار گرفت. این گروه پس از چند هفته سکوت، در نیمه دوم سال گذشته (1402) به نتایج خوبی دست یافتند و در هفته های ابتدایی امسال با این پیشنهاد مواجه شدند. اما در چند روز اخیر شاهد آن بودیم که خریداران همچنان علاقه مند به خریدار در مجامع معاملاتی این گروه هستند.

این کاهش بازار در حالی است که نرخ سود بین بانکی نیز اندکی کاهش یافته و در هفته منتهی به 21 اردیبهشت ماه، نرخ سود بین بانکی با اندکی کاهش به 23.5 درصد رسید. علاوه بر این، قیمت دلار نیما در بازار رو به افزایش است، قیمت این دلار 28 فروردین 40 هزار و 600 تومان ثبت شد و در حال حاضر 41 هزار و 490 تومان است.

خبرگزاری بازار سرمایه نیز از محسن علیزاده، عضو هیأت نظارت شورای عالی بورس نوشت: در مجلس به دنبال آن هستیم که تمامی شرکت های پذیرفته شده در بورس حداقل هر سه سال یک بار تجدید ارزیابی شوند. که محرک خوبی برای بازار سرمایه است. اما این خبر نتوانست حال و هوای بازار را بهبود بخشد و بازار در تابلوی معاملات خود در نقطه صفر گیر کرده بود.

خبر جالبی که چند روزی است بین مردم بازار سرمایه دست به دست می شود، معامله ملک با دلار و بیت کوین است. یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفته است اخیرا شنیده شده که برخی معاملات در بازار املاک از طریق دلار و بیت کوین انجام می شود که به نظر من دلیل این امر است. ایجاد یک سیستم خودامضا و عدم وجود واسطه برای مدیریت قراردادها.

بانک مرکزی دومین حراج سکه را در سال 1403 اعلام کرده و این حراج برای فردا برگزار می شود.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان نزولی است و تکنسین های بازار سرمایه همچنان به واگرایی بالای کانال صعودی در کنار واگرایی ایجاد شده برای نماگر Rsi در این محدوده اشاره می کنند.

احتمالاً بازار نسبت به سطح حمایت 2 میلیون و 260 هزار واحدی که به عقیده بسیاری می تواند در کوتاه مدت به عنوان سطح حمایتی عمل کند، واکنش منفی نشان داد و به نوعی این حمایت کوتاه مدت از بین رفت، بنابراین ممکن است کار در سال های آینده کمی دشوارتر شود. . روزها. . بورس اوراق بهادار تهران فردا 27 اردیبهشت 1403 به دلیل عدم اطلاع رسانی و عدم اقدام به موقع مسئولان، سالگرد ریزش بازار را جشن می گیرد. روزی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقد بودند باید بازار را تعطیل کرد یا حداقل به سهامداران واقعی توضیحاتی ارائه کرد. اما تنها اظهار نظر مسئولان بورس در مورد این اتفاق صرفه جویی در سود عده ای خاص بود!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38793

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.