• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پول های نگهداری شده در خودرو بازمانده بازار ارز شد/ تحلیل پوند استرلینگ در بازار ارز

  • کد خبر : 43404
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
پول های نگهداری شده در خودرو بازمانده بازار ارز شد/ تحلیل پوند استرلینگ در بازار ارز

از دیدگاه تحلیلگران، پول های آزاد شده ای که به بازار طلا و ارزها می رسد، بازماندگان بازار هستند. افراد با تجربه در بازار پیش از این نسبت به فروش طلا، ارز و سکه برای شرکت در این رجیستری هشدار داده بودند.

بازار ارز و ارز در روز تعطیلات اربعین افزایش یافت و در نهایت از خطوط مقاومتی که در هفته گذشته درگیر آن بود گذشت. قیمت دلار هرات وارد کانال 59 هزار تومان شد، قیمت طلای مذاب از مرز 15 میلیون و 540 هزار تومان عبور کرد و سکه به پله کانالی 43 میلیون رسید.

قیمت دلار هرات که هفته گذشته از مرز 58 هزار و 600 تومان فراتر نرفته بود، روز یکشنبه در معاملات پس زمینه افزایش یافت و وارد کانال 59 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات از روز دوشنبه 59 هزار و 350 تومان آغاز شد و در ابتدا به سمت مرکز کانال 59 هزار تومان حرکت کرد. قیمت درهم در نیمه دوم سال کاهش یافت و به 59 هزار و 220 تومان رسید.

قیمت درهم امارات متحده عربی که روز شنبه روی 16.60 تومان بسته شده بود، روز دوشنبه با اختلاف مثبت 240 تومانی به قیمت 16300 تومان بازگشایی شد. قیمت به تدریج از این سقف فاصله گرفت و در نیمه دوم معاملات با افت از 150 تومان به 16150 تومان بسته شد. دلیل بازگشایی چت مثبت درهم امارات به دلیل تاخیر در صعود پشت خط یکشنبه است.

همانطور که در هرات، قیمت دلار در تهران دوباره بازگشایی شد و کاهش یافت. قیمت دلار تهران از 60 هزار تومان شروع شد و با کاهش از این کانال فاصله گرفت. قیمت دلار تهران 59 هزار و 600 تومان بسته شد. حباب دلار درهم در روز دوشنبه به ارزش منفی 230 تومان رسید که نشان می دهد قیمت دلار تهران بالاتر از برابری درهم معامله می شود.

قیمت تتر در روز اربعین با افزایش بیش از یک تومانی به 60 هزار تومان رسید، اما نتوانست از آن عبور کند. قیمت تتر روز دوشنبه از 59 هزار و 800 تومان شروع شد و دوباره به سمت کانال 60 هزار تومانی صعود کرد، اما نتوانست این کانال را باز کند. در نیمه دوم معاملات، قیمت تتر نیز مانند سایر بازارها کاهش یافت و در قیمت 59 هزار و 750 تومان به پایان رسید.

در بازار طلا و ارز علاوه بر اولین متغیر بنیادی یعنی قیمت دلار، قیمت اونس طلا نیز افزایش یافت. با افزایش دو متغیر اساسی طلا و ارز، این دو بازار نیز رشد کردند. قیمت سکه 42 میلیون و 920 هزار تومان و در یک پله از 43 میلیون تومان آغاز شد. اما با کاهش قیمت دلار، قیمت ارز این کانال را از دست داد و به 42 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

روند قیمت طلای مذاب مانند سکه بود. قیمت طلای مذاب در پایان جلسه روز یکشنبه روند صعودی داشت و از خط مقاومتی خود عبور کرد. روز گذشته قیمت طلای مذاب از پله هفتم کانال 15 میلیونی آغاز شد و با ریزش بازار ارز به پله ششم کانال 15 میلیونی رسید.

با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت طلای انس در هفته گذشته بالاتر از نرخ بسته شدن بازگشایی شد و گارد خود را افزایش داد. قیمت آناس تا 2527 دلار افزایش یافت، اما نتوانست اوج جدیدی را ثبت کند.

چرا بازارها افزایش یافتند؟

گروهی از معامله گران معتقدند اولین دلیل رونق بازارها پایان اربعین است. گروهی دیگر دلیل افزایش قیمت را به افزایش ریسک سیاسی در منطقه مرتبط می دانند. این گروه با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت گفت: با افزایش تنش بین اسرائیل و لبنان و همچنین روسیه و اوکراین، ریسک ژئوپلیتیکی در منطقه افزایش یافته است. دلالان دلیل سوم را برای آزادسازی پول بلوکه شده در پلاک خودرو می دانند. از دیدگاه تحلیلگران، پول های آزاد شده ای که به بازار طلا و ارزها می رسد، بازماندگان بازار هستند. افراد با تجربه در بازار پیش از این نسبت به فروش طلا، ارز و سکه برای شرکت در این رجیستری هشدار داده بودند.

در سمت رسمی بازار، اپراتورها علاقه مند به افزایش قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی بودند. این نرخ که میانگین موزون قیمت دلار است، روز دوشنبه به 41 هزار تومان افزایش یافت.

تجزیه و تحلیل قیمت پوند استرلینگ در بازار مورد مذاکره قرار گرفت. در این تحلیل تکنیکال، کف حمایتی پوند 70 تا 72 هزار تومان گفته شده و تا زمانی که بالاتر از آن باشد می تواند به سمت حداکثر قیمت پیش برود.

روز دوشنبه دیدار عباس عراقچی با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر توجه بازار را به خود جلب کرد. به گفته معامله گران، اگر این مبادلات دیپلماتیک انجام شود، ممکن است بازار سقوط کند. البته در حال حاضر خبری از این موضوع در بازار نیست.

سیگنال های منفی در بازار ارز و ارز، اخباری مبنی بر شکست مذاکرات صلح در قاهره درباره جنگ غزه بود.

شایعات بهبود ترامپ با کناره گیری رابرت کندی به نفع او یکی دیگر از نگرانی های بازار بود، اگرچه تحلیلگران معتقدند ترامپ 2024 با ترامپ گذشته متفاوت خواهد بود.

موضع رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که پاسخ به ترور اسماعیل هنیه را «قطعی» و جدا از پاسخ «مقاومت محور» عنوان کرده بود، توجه تجار را به خود جلب کرد، بنابراین پس از مدتی تعلیق، اخبار سیاسی و نظامی بازار ارز و ارز صدر برمی گردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43404

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.