• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

پول‌ها از بازار دلار و سکه سمت کدام بازار می‌رود؟

  • کد خبر : 42904
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
پول‌ها از بازار دلار و سکه سمت کدام بازار می‌رود؟

دلار و ارز دوباره سقوط کرد/ طلا به سقف رسید، حباب پول به پایین ترین حد خود رسید/ بازار ارز هرات در سومین سالگرد طالبان بسته شد/ پول های بازار دلار و سکه به کدام بازار می رود؟

معامله گران می گویند که بازار ارز و سکه دچار رکود شده است و در حال حاضر بازاری که وضعیت خوبی دارد، بازار خودرو است. روز سه شنبه آنها بازار ارز و کانال ارزهایی را که بازیابی کرده بودند از دست دادند. ارز به 41 میلیون و دلار کانالی 60 هزار تومان کاهش یافت. از روز یکشنبه که ثبت نام ایران خودرو آغاز شد، شاهد انواع و اقسام اطلاعیه ها درباره سود این بازار بودیم. به همین دلیل معامله گران معتقدند در حال حاضر بازار سکه و سکه از دسترس مشتریان خارج است و متقاضیان به سمت خودرو روی آورده اند.

گواه این دسته از معامله گران، خروج پول از بازار سرمایه است که با توجه به عدم رشد بازار ارز و ارز، معتقدند این پول به ثبت نام خودرو خواهد رفت. در سه روز گذشته بیش از یک همات از صندوق درآمد ثابت برداشت شد و در بورس از ابتدای سال 1403 تا 3 مرداد شاهد برداشت بیش از 20 همات بودیم که رقم بالایی است. البته توصیه کارشناسان بازار به عدم فروش سایر دارایی ها به خصوص طلا، سکه و دلار است، زیرا احتمال کسب رکورد پایین است.

همانطور که گفته شد در حال حاضر بازار ارز و ارز در رکود به سر می برد و تنها متغیری که می تواند باعث نوسانات در بازار شود، خبر تنش در منطقه است که روز دوشنبه دوباره تعدیل شد.

چرا الان این اخبار جنگ تعدیل شده است؟

پس از چند روز سکوت در مورد ریسک های سیاسی، روز دوشنبه اخباری مبنی بر واکنش احتمالی ایران به اسرائیل منتشر شد و بازار ارز و ارز از کف حمایت بازگشت. پس از صبح سه شنبه که این پاسخ داده نشد، بازار سیگنالی دریافت کرد که احتمال حمله ایران تا دو روز آینده کم است. آنها دلایل متعددی برای این بیانیه داشتند که اولین دلیل آن اخباری بود که در مورد آتش بس در غزه منتشر می شد. دلیل دوم نیز به همین موضوع مربوط می شود و سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه است. از دیدگاه معامله گران، این دو مورد ممکن است در واکنش تلافی جویانه ایران تعلیق ایجاد کند.

این در حالی است که با کاهش قیمت ها در بازارها و کم سابقه بودن حباب در بازار طلا و سکه، برخی ادعا می کنند که حضور خریداران در سطوح فعلی امکان پذیر است. بامداد سه شنبه قیمت بین المللی طلا برخلاف بازار داخلی با روندی صعودی به بالاترین حد خود یعنی 2477 دلار رسید و فعلا نتوانست از آن عبور کند. به گفته گروهی از معامله گران، این افزایش قیمت جهانی طلا دو اثر بر بازار داخلی دارد. ابتدا کاهش حباب طلا و سکه به رکورد رسید: حباب سکه در روز سه شنبه به 16 درصد رسید که در سال جاری بی سابقه بوده و حباب طلای آب شده نیز به 1.3- درصد رسیده است که این نیز یک رکورد است. دومین اثر افزایش قیمت طلا را معامله گران حرکت مخالف دلار با آن می دانند. این گروه معتقدند در شرایط خاصی که خبری نیست و بازار در رکود است، شاهد نوسان انس و دلار هستیم.

قیمت دالر هرات روز سه شنبه در وسط کانال از 59 هزار توکن آغاز شد و از ابتدا گارد پایین آمد و به سمت پایین کانال حرکت کرد. در نهایت قیمت دلار هرات با قیمت 59 هزار و 100 تومان به پایان رسید.

قیمت درهم امارات از 16360 توکن شروع شد و با کاهش به سمت خط حمایت حرکت کرد. قیمت درهم روز سه شنبه 16270 تومان بسته شد که سقف حمایتی آن 16230 تومان است.

قیمت ارز با شکاف منفی 42 میلیونی باز شد و به 41 میلیون و 650 هزار تومان سقوط کرد.

قیمت طلای مذاب در همان روز زیر 15 میلیون و 280 هزار تومان آغاز شد و از ابتدا روند کاهشی داشت. قیمت طلای مذاب در گام دوم کانال 15 میلیونی به کار خود پایان داد.

هدف بازار ارز و سکه، بسته شدن بازار ارز هرات به مناسبت سومین سالگرد حکومت طالبان در افغانستان است. در صورت باج خواهی در روز چهارشنبه به دلیل کاهش عمق بازار، ممکن است دوباره نرخ دلار هرات به 60 هزار تومان نزدیک شود.

دومین نقطه بازار کانال قیمت گذاری هرات بود که تاجران گفتند که ربات هرات در معاملات یک شبه خراب شده است. این کانال در برخی نقاط بازار قیمت دلار را 60 هزار و 100 تومان اعلام کرد که 1000 تومان افزایش داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42904

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.