• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

پناهگاه سرمایه‌گذران در زمان تنش کدام بازار است؟

  • کد خبر : 44854
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
پناهگاه سرمایه‌گذران در زمان تنش کدام بازار است؟

تحلیلگران می گویند محیط بازار احساسی است و توصیه می کنند در معاملات خود محتاط باشید. کدام بازار در دوران تنش پناهگاه سرمایه گذاران بوده است؟

یکی از سوالات روز گذشته بازار ارز تاثیر عملکرد صادق دو بر بازار ارز و ارز بود. مشاهدات معامله گران می گوید که آنها هیجان زیادی را در معاملات پشتیبان ایجاد کردند. این شور و اشتیاق به بازار نقدی نیز سرایت کرد و قیمت ها ابتدا بالا باز شد، سپس روند نزولی ادامه یافت و باز هم در نیمه دوم معاملات، قیمت ها از پایین برگشت. با بازگشت قیمت در بازار ارز و ارز، حباب ها دوباره چاق شدند.

اما محاسبات نشان می دهد که تاثیر وعده صادق دو بر بازار ارز و سکه در مقایسه با وعده صادق وان در 5 فروردین کمتر بوده است، یعنی می توان گفت که نوسان بازار ارز و سکه در زمان وعده کنترل بیشتری داشته است. از صادق دو. قول دادن در آن زمان، یعنی در زمان بهره برداری صادق یونو، قیمت دلار از حدود 63 هزار تومان به مرز 67 هزار تومان رسید و دو روز بعد قیمت دلار به 64 هزار تومان رسید. پس از مشاهده یک پرنده کوچک در آسمان اصفهان، قیمت دلار هیجانی را به دنبال داشت و تا کانال 66 هزار تومان بالا رفت. اما پس از این تاریخ، قیمت دلار پس از یک هفته کاهش یافت و تا 60 هزار تومان کاهش یافت.

در معاملات صادق دو، قیمت دلار با رشد یک کانالی به 62 هزار تومان رسید و روز چهارشنبه ابتدا نزولی را به دنبال داشت و تا خط حمایت 61 هزار و 300 تومان سقوط کرد. اما با رشد قیمت درهم، قیمت دلار به مرزهای پایین بازگشت.

قیمت درهم امارات در بالا باز شد، سپس به کاهش ادامه داد و در نیمه دوم قیمت از پایین برگشت و حتی از نرخ باز شدن نیز پیشی گرفت. با این نوسان قیمت درهم، حباب دلار آن دوباره افزایش یافت و به بیش از 700 تومان رسید. در میان نوسانات روز چهارشنبه، قیمت درهم وارد کانال جدیدی شد.

روز چهارشنبه بازار طلا و ارز شور و نشاط شب گذشته را به دست آورد و با صحبت های مثبت بازگشایی شد. در آینده، قیمت طلا و ارز دچار نوسانات رفت و برگشتی شد و به حباب خود کمک کرد. روز چهارشنبه حباب ارز به بیش از 19 درصد رسید، یعنی قیمت بازار ارز 9.5 میلیون توکن بالاتر از ارزش ذاتی ارز است. روند قیمت طلای مذاب در روز چهارشنبه مانند سکه بود و به حباب آن کمک کرد. حباب بازار طلای ذوب شده نیز به 2.5 درصد افزایش یافت که نشان می دهد حباب نزدیک به 500 هزار تومانی در قیمت طلای آب شده وجود دارد. به گفته معامله گران، این چاق شدن حباب در روز چهارشنبه به این دلیل است که بازار ریسک افزایش قیمت را پیش بینی کرده بود، البته اگر سایه ریسک های سیاسی از بازار کم شود، این میزان حباب برای بازارها خطرناک است و می توان شاهد قیمت دوباره پایین می آید

بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین از معدود بازارهایی بودند که در روز چهارشنبه سقوط کردند. به گفته تحلیلگران، در زمان تنش های سیاسی، بازار ارزهای رمزپایه پر ریسک است و سرمایه به سمت بازارهای کم ریسک می رود.

همچنین شایعه جالبی در مورد بازار ملی ارزهای دیجیتال وجود داشت. در این خبر گفته شد که شاپرک روز چهارشنبه درگاه‌های ارزهای دیجیتال را مسدود کرده و تراکنش‌ها ناموفق بوده است. اخبار اقتصادی، این درب ها روز چهارشنبه به درستی کار می کردند و سه شنبه شب پس از عملیات صادق دو به مدت دو ساعت مسدود شدند.

به گفته تحلیلگران، فضای بازار هیجانی است و قیمت ها همچنان می توانند نوسان داشته باشند، آنها توصیه می کنند در معاملات خود مراقب باشید.

خبر مهم بازار شرایط جدید خرید و فروش طلا بود. اتحادیه طلا روز چهارشنبه اعلام کرد که هنگام خرید جواهرات از مشتری، مطمئن شوید که فاکتور به نام فروشنده باشد و کارت ملی مشتری برای احراز هویت قابل مشاهده باشد.

تمرکز بازار ارز و ارز، تحرکات بازار سرمایه در جریان افزایش تنش های منطقه ای بود. بر اساس برآورد اکوایران، تنها صندوقی که با افزایش ریسک‌های سیاسی مواجه شده، صندوق‌های طلا هستند که نشان می‌دهد این بازار برای سرمایه‌گذاران ریسک کمتری دارد و در مواقع استرس پناهگاهی برای سرمایه‌گذاران بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44854

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.