• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پرونده پالایشگاه‌ های گازی پارس‌ جنوبی بسته شد

  • کد خبر : 2120
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
پرونده پالایشگاه‌ های گازی پارس‌ جنوبی بسته شد

به گزارش اخبار اقتصادی، جواد اوجی وزیر نفت اظهار کرد: پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با ظرفیت دریافت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز خام و ظرفیت فرآوری آن 50 میلیون مترمکعب در روز به بهره برداری رسید و این رقم به ظرفیت پالایش گاز کشور اضافه می شود.

وی افزود: همچنین با راه اندازی این پالایشگاه روزانه بیش از 75 هزار بشکه میعانات گازی، نزدیک به یک تن گاز مایع (LPG)، یک میلیون تن گاز اتان و 400 تن گوگرد در روز تولید می شود.

وزیر نفت تصریح کرد: پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی ایرانی ترین پالایشگاه کشور است و بیش از 75 درصد تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه ظرفیت پالایشی کشور 50 میلیون مترمکعب افزایش می یابد که سهم بسزایی در بحث تامین انرژی در کشور خواهد داشت.

اوجی میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه را 2.7 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس محاسبات کارشناسی، درآمد محصولات تولیدی در این پالایشگاه نزدیک به 3 میلیارد دلار خواهد بود.

وی افزود: این آخرین پالایشگاه در منطقه پارس جنوبی است که با اجرای آن پرونده پالایشگاه های گاز این منطقه بسته شد و با راه اندازی فاز 11 ظرف یک تا دو ماه آینده توسط همکارانم در شرکت ملی ایرانیان. شرکت نفت، پرونده توسعه پارس جنوبی بسته می شود. تبدیل شد.

وی با بیان اینکه “چهار پروژه دیگر نیز افتتاح شد که ارزش کل این پروژه ها 3.5 میلیارد دلار است”، گفت: خوشبختانه با تلاش صنعتگران ایرانی این زمستان سرد را بدون خللی در بخش پایین دستی و بالادستی پشت سر گذاشتیم. “

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2120

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.