• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

پایان انتظار کشاورزان؛ تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات

  • کد خبر : 44134
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
پایان انتظار کشاورزان؛ تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات

اکوایران: با وجود آغاز فصل جدید کشاورزی، مطالبات تولیدکنندگان گندم همچنان بلاتکلیف است و این موضوع به یکی از چالش های اصلی بخش کشاورزی تبدیل شده است. وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع، رفع این مشکل را در دستور کار جدی این وزارتخانه اعلام کرده است.

اخبار اقتصادی؛ مشکلات پیش آمده در روند بازپرداخت بدهی کشاورزان باعث شد تا وزارت جهاد کشاورزی از تامین منابع لازم برای تامین مطالبات کلزاکاران و پرداخت مطالبات گندمکاران در پایان شهریور ماه خبر دهد. به گفته متولیان این وزارتخانه، اولویت وزیر جهاد کشاورزی تکمیل فعالیت هایی است که در وزارت جهاد کشاورزی معطل مانده است و یکی از آنها پرداخت مطالبات گندمکاران در حوزه کشاورزی است. خرید تضمینی از گندم

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، اگر مجوز برداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی از صندوق توسعه ملی نبود، این موضوع به یک چالش بزرگ تبدیل می شد، اما در حال حاضر علاوه بر گندمکاران، منابع مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز تامین شده و با تعامل معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران، مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

به گفته اکبر فتحی، تاکنون تقریبا 80 درصد مطالبات تولیدکنندگان گندم پرداخت شده است و در آذربایجان شرقی به دلیل اینکه تحویل گندم به مراکز تجاری تضمینی بیش از سایر نقاط کشور با تأخیر مواجه است، تقریبا 35 درصد مطالبات انجام شده است. پرداخت شده و مابقی در پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص مطالبات خرید جو افزود: اقدامات لازم انجام و مجوز پرداخت مطالبات تولیدکنندگان جو از محل فروش جو صادر شده است.

تشکیل هفت کمیته در ستاد هماهنگی

از سوی دیگر، فتحی از تشکیل هفت کمیته در چارچوب ستاد هماهنگی امنیت غذایی خبر داد و افزود: این کمیته ها به صورت جداگانه توسط هر معاونت هدایت می شوند و اقدامات کارشناسی و هماهنگی بین آنها در این کمیته ها انجام شده است. و اگر مصوبه ای باید تصویب شود، موضوع در ستاد هماهنگی است. امنیت غذایی افزایش یافته است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تعاملی که با شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم، چند روز پیش 160 هزار تن نهاده های دامی وارد سامانه شد تا مرغداران و دامداران. در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44134

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.