به گزارش اخبار اقتصادی، این سوال مطرح است که آیا روند افزایشی دلار متوقف می شود یا تغییرات اسفندماه ادامه خواهد داشت؟ برخی تحلیلگران معتقدند روند افزایشی دلار باید در هفته جاری مدیریت شود تا از وحشت احتمالی برخی سرمایه گذاران خرد جلوگیری شود.

به این ترتیب می توان گفت اولین قدم بازارساز برای مدیریت قیمت می تواند جلوگیری از رشد بیشتر قیمت باشد نه اینکه سریع به دنبال کاهش قیمت باشد یا اصلا نرخ بازار را تشخیص ندهد.

تجربه سال 97 نشان از عدم شناسایی دارد بازار آزاد ارز مشکل را حل نمی کند و فقط راه را برای گروه محدودی از سرمایه گذاران و نوسان سازان باز می کند تا شدت نوسانات را توسعه دهند. چه زمانی قیمت دلار 4 هزار و 200 تومان تعیین شد، کمتر کسی تصور می کرد که در مهر 97 نرخ این ارز در بازار آزاد تقریبا چهار برابر می شود و به 20 هزار تومان می رسد. اما این اتفاق افتاد و تنها با دخالت بازارساز و اخبار مثبت سیاسی بود که ناگهان قیمت آنچنان نزولی شد که حتی اسکناس آمریکا بار دیگر به مرز 10 هزار تومان و حداقل برای یک سال سقوط کرد. ، رشد قیمت مشخصی ثبت نشد

در شرایط فعلی به نظر می رسد بهتر است بازارساز از اسفند امسال جلوی افزایش ها را بگیرد. این موضوع باعث می شود که حداقل در گام اول حضور بازیگران احساسی در بازار کاهش یابد.

برخی از فعالان بر این باورند که عرضه ارز با نرخ های نزدیک به بازار آزاد می تواند خریداران را دور کند. رسمی شدن بازار نیز از دید اکثر فعالان، مسیر را برای نوسان سازها هموارتر خواهد کرد.