• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

وعده وزیر مسکن به مردم: متقاضیان نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت خانه‌ دار می‌ کنیم

  • کد خبر : 1322
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
وعده وزیر مسکن به مردم: متقاضیان نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت خانه‌ دار می‌ کنیم

به گزارش اخبار اقتصادی، هفته گذشته (8 بهمن ماه) رئیس اداره اعتبارات بانک مسکن از نرخ تسهیلات خبر داد. طرح ملی نهضت مسکن در قراردادهای جدید از 18 به 23 درصد افزایش یافته است، گفت: اقساط هر قراردادی که از هفته گذشته منعقد شده است با نرخ سود جدید بانکی تعیین می شود.

سعیدرضا کوهی از اعلام نرخ سود از طریق شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن از آنجایی که سقف اعتبار دیده نشد از منابع داخلی بانک پرداخت شد و نرخ آن 18 درصد بود. اما نرخ بهره به 23 درصد تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه «اقساط متقاضیانی که در حال پرداخت تسهیلات هستند به 8.5 تا 9 میلیون تومان افزایش می یابد»، تصریح کرد: مدت بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن 20 سال است. بحث شد که این اقساط به صورت مرحله ای پرداخت شود. چون نرخ سود بالاست، فرمول کار نمی کند، یعنی سود مرکب ایجاد می شود و با اقساطی که می پردازند نمی توانند بدهی وام را تسویه کنند، اما صحبت از این است که دولت می تواند از طریق یارانه کمک کند. اینها تصمیماتی است که باید از طریق دولت گرفته شود.

حدود یک هفته پس از این اظهارات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از موافقت رئیس جمهور با کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: یکی از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن است. پرداخت اقساط تسهیلات در این خصوص با رئیس جمهور صحبت شد و قرار شد در اولین جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات نهضت ملی از روش های مختلفی که سیستم بانکی به ما اجاره می دهد کاهش یابد.

وی تاکید کرد: پس از ایمن سازی زمین و رفع مشکلات پرداخت تسهیلات برای متقاضیان، در جلسات مختلفی که با انبوه سازان داشتیم، مقرر شد انبوه سازان بیشتری برای ساخت مسکن وارد میدان شوند و استانداران روش های جدیدتری را در نظر بگیرند. ساخت مسکن در استان در دستور کار است. قرار دادن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال آینده از طریق تامین زمین و همکاری با انبوه سازان پروژه های نهضت ملی مسکن سرعت افزایش می یابد، افزود: در برخی شهرها توانایی نداریم زمین را در مقیاس بزرگ واگذار می کنیم، بنابراین از مدل های آپارتمانی استفاده می کنیم. پیگیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم. با این روش می توانیم در این شرایط با کمترین قیمت برای متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه شویم.

وی با یادآوری اینکه در شهرهای جدید در خصوص تامین سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی که باید علاوه بر تامین مسکن برای متقاضیان مسکن تامین شود، یکی از اولویت های تولید مسکن را نوسازی بافت های فرسوده دانست. -سازه ها

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1322

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.