• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

وزیر راه: متعهد به ساخت یک میلیون خانه هستم

  • کد خبر : 44422
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
وزیر راه: متعهد به ساخت یک میلیون خانه هستم

به گزارش اخبار اقتصادی، فرزانه صادق با بیان اینکه تولید مسکن کاری است که از سال ها قبل آغاز شده و از مهم ترین اقدامات وزارت راه در دولت چهاردهم نیز به شمار می رود، اظهار داشت: در این راستا، تولید مسکن از سال ها قبل آغاز شده است. آنها در وزارت ثبت شده اند. راه و شهرسازی و شرایط لازم را داشته باشد، مسکن می دهیم.

وی با بیان اینکه از این میلیون نفر 750 هزار نفر سپرده گذاری کرده اند، افزود: ما این تعهد را به ارث برده ایم و باید با جدیت به آن عمل کنیم. ما با بخش املاک و تعهد خود به مردم شوخی نمی کنیم و هرگونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست.

وی از ارائه برخی آمارهای غیرواقعی از ظرفیت تولید مسکن انتقاد کرد. وی ادامه داد: اکنون نمی توانیم به مردم بگوییم که آمار با واقعیت ها مطابقت ندارد. مردم مقصر نیستند. باید با جدیت به وظایفی که در ساخت و ساز مسکن به ما محول شده به ویژه در متن برنامه هفتم نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه مردم عزیزمان آنقدر خسته و رنج کشیده اند که نمی توانند مهم ترین نیاز خود یعنی مسکن را آمار بدهند، گفت: شماره گذاری کافی است. همه باید بدانیم که در ازای آماری که اکنون ارائه می کنیم. چهار سال دیگر باید پاسخگو باشیم. به همین دلیل است که گزارش های وضعیت فعلی باید به صورت واقعی ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان ها در موضوع مسکن و شهرسازی به کلی تغییر می کند و عملکرد هر استان با همان استان مقایسه می شود. بنابراین لازم است هر یک از مدیران کل راه و شهرسازی در جلسات بعدی گزارشی از روند ساخت مسکن در استان خود ارائه کنند تا مشخص شود نسبت به ماه قبل چقدر پیشرفت داشته است. مقایسه استان ها با یکدیگر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در کشور، مقایسه درستی نیست; زیرا ظرفیت ها و شرایط استان ها با یکدیگر متفاوت است. نادیده گرفتن این تفاوت ها باعث ناامیدی و گاهی اوقات شماره گذاری و آمار می شود.

صادق با تاکید بر اینکه ارائه آمار باید به صورت یکپارچه از سوی وزارت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شود، از مدیران کل راهداری و شهرسازی خواست مشکلات ملی خود را به معاونت مذکور ارائه کنند. یافتن راه حل ها را می توان در نظر گرفت. ضمن اینکه باید با مذاکرات درون استانی مشکلات موجود در سطح استان برطرف شود.

وی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی و معاونان مسکن و شهرسازی آنها گفت: واقعیت ها را بگویید و چالش ها را اعلام کنید تا با هم برای حل آنها چاره اندیشی کنیم.

وی پس از اشاره به اینکه موضوع تسهیلات مسکن را در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد، افزود: خوشبختانه رقم خوبی برای تزریق منابع به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن تعیین شد که به زودی پرداخت خواهد شد. ” از سوی بانک مرکزی.» ما با بودجه قطره چکانی سالانه نمی توانیم به تعهدات خود در تولید مسکن عمل کنیم و باید منابع مالی دیگری برای این منظور پیدا کنیم.

وی خواستار پهنه بندی استان ها برای حل مشکلات حوزه مسکن و تسریع در تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن شد.

عضو کابینه دولت چهاردهم با اشاره به اینکه یکی از چالش های پیش روی وزارت راه کارهایی است که در گذشته آغاز شده اما تکمیل نشده است، خاطرنشان کرد: وی یکی از مشکلات را عدم آماده سازی زمین برای متقاضیان مسکن عنوان کرد. این چالش ها را مطرح کرد و افزود: ما آن را در اختیار مردم قرار داده ایم و هیچ آمادگی وجود نداشته است. ما نمی توانیم فقط زمین را به مردم نشان دهیم و به آنها بگوییم این سرزمین آنهاست! این پاسخ برای مردم نیست! باید تلاش کنیم تا اراضی مذکور توسط سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین ادارات راهداری و شهرسازی به سرعت آماده شود تا زمین ها به مردم واگذار شود.

وی آماده سازی زمین برای واگذاری به مردم را یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد آتی ادارات کل راهداری و شهرسازی استان ها اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تضاد منافع و حل این مشکل در برخی استان ها خواستار بررسی و شفاف سازی موضوع شد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نیروهای متخصص و مهندسین مجرب را به کار گیریم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44422

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.