• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

وزیر اقتصاد پیشنهاد کرد: پروژه های عمرانی با مشارکت مردم اجرا شود

  • کد خبر : 44337
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
وزیر اقتصاد پیشنهاد کرد: پروژه های عمرانی با مشارکت مردم اجرا شود

همتی در توئیتی اعلام کرد: اجرای طرح های عمرانی با ایجاد شرکت های سهامی پروژه محور با مشارکت مردم و موسسات مالی یک ضرورت است.

اخبار اقتصادی، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس – 30 شهریور نوشت: اجرای طرح های عمرانی با ایجاد شرکت های سهامی پروژه محور و با مشارکت مردم و نهادهای مالی ضروری است. ” پیش نیاز موفقیت، بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه است. با گسترش رقابت و شفافیت از بازار سرمایه حمایت خواهیم کرد.

دیروز 29 شهریور امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اهمیت توسعه ابزارهای بازار سرمایه در دولت چهاردهم و برنامه پیشنهادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهمی که باید به سمت آن حرکت کرد. توسعه «دولت چهاردهم» مبتنی بر مشارکت بخش عمومی و غیردولتی اقتصاد مبتنی بر ابزارهای نوینی است که نه تنها به سهامداران و افراد تازه وارد به بورس اطمینان می دهد، بلکه امکان توسعه را نیز فراهم می کند. کلان پروژه های اقتصادی کشور بدون نیاز به بودجه.

وی ادامه داد: در طرح پیشنهادی وزیر اقتصاد موضوع مربوط به گسترش تامین مالی پروژه های راهبردی و زیربنایی کشور بر اساس عرضه عمومی و پذیره نویسی سهام پروژه ها تحت مدل شرکت سهامی عام طرح بود. آنچه که ممکن است یک رویکرد استراتژیک باشد در زمینه جذب سرمایه از بخش دولتی اقتصاد گنجانده شده است و همچنین درآمد مستقیم افراد با ضمانت کف اصلی و سود سهام باید تحت مدل مشارکت بی نام باشد پروژه این مدل باعث افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و تعمیق بازار سرمایه می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44337

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.