• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

وزیر ارتباطات: دسترسی به اینترنت پرسرعت باعث می شود مردم احساس بهتری داشته باشند

  • کد خبر : 29824
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
وزیر ارتباطات: دسترسی به اینترنت پرسرعت باعث می شود مردم احساس بهتری داشته باشند

اکو ایران: به گفته زارع پور، اجرای کامل طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل که امکان دسترسی مردم به اینترنت با سرعت بالا را فراهم می کند، می تواند روحیه مردم را بهبود بخشد و منجر به «ایجاد امید» در جامعه شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در دیدار با سکینه سادات پد – دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی – گزارشی از حوزه کاری وزارت ارتباطات ارائه کرد. ، اقدامات و دستاوردهای دو سال اخیر.

زارع پور خاطرنشان کرد: در این دولت، وزارت ارتباطات برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری را در دستور کار قرار داده است و پروژه فیبر نوری منازل و شرکت ها می تواند اینترنت را در اختیار مردم قرار دهد. تا 900 مگابیت در ثانیه سرعت دارد.

وزیر ارتباطات تاکید می کند که اجرای کامل طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل که امکان دسترسی به اینترنت با سرعت بالا را فراهم می کند، می تواند روحیه مردم را بهبود بخشد و به ایجاد امید در جامعه منجر شود.

به گفته وی، پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل که بزرگترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور محسوب می شود، در 200 شهر آغاز و در نزدیک به 100 شهر به پایان رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 5200 روستای جدید به شبکه سراسری ارتباطی متصل شده اند و تا پایان سال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پهن باند متصل خواهند شد.

زارع پور افزود: در این هفته در قالب برنامه هفتم توسعه در شورای اسلامی مصوب شد که در پایان برنامه هفتم توسعه 100 درصد خدمات دولت به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری انجام شود. بدون ارسال مدارک و بدون دخالت انسان و از پنجره باید خدمات هوشمند دولتی در سطح کشور ارائه شود که با تحقق آن مردم طعم شیرین فناوری را حس کنند.

لایحه حفاظت از داده ها و حریم خصوصی به مجلس ارائه شد

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات به منظور جلب اعتماد مردم برای حضور گسترده در بسترهای ملی، پیش نویس قانون حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را تهیه کرده که به زودی برای تصویب به مجلس ارائه می شود. جلسات آتی از هیئت حاکمه

زارع پور ادامه داد: در نتیجه تحریم های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی به بیرون درز پیدا کرده است که برای عموم مردم، برنامه نویسان، متخصصان و دانشگاهیان ضروری است، اما برخی افراد ناآگاهانه و یا عمداً این نشت گسترده را به کشور آورده اند که مربوط به و حتی به عنوان “وقفه شبکه” طبقه بندی شده است.

دستیار رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه بررسی سیاست های انسداد بند 10 در دستور رئیس جمهور منطبق بر دبیر شورای عالی فضای مجازی و مطالبه مستمر مردم است، خاطرنشان کرد: به زودی پیشنهادی در این زمینه ارائه خواهد شد. به دولت ارائه شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29824

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.