• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

واکنش وزیر نفت به درخواست چراغ سبز آمریکا

  • کد خبر : 27890
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
واکنش وزیر نفت به درخواست چراغ سبز آمریکا

تسنیم نوشت: وزیر نفت با اشاره به اینکه امروز بیش از 3 میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کنیم، گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید نفت هستیم که در دنیا هم برای آن مشتری داریم.

جواد اوجی در نشست مردم و مسئولان شهرستان لامرد با بیان اینکه امروز به نمایندگی از رئیس جمهور و دولت در خدمت آنها آمده است، گفت: پروژه پتروشیمی «قرن» که عملیات اجرایی آن از امروز در لامرد آغاز شد. منطقه ویژه اقتصادی ، در راستای تکمیل زنجیره ارزش بوده و یکی از پروژه های ارزشمندی است که اشتغال و درآمدزایی خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به وسعت 8 هزار و 500 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ظرفیت های موجود برای توسعه در این منطقه، افزود: وزارت نفت سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به ویژه در پایین دست این منطقه راهنمایی می کند. ، تا انشاءالله منطقه ای مشابه عسلویه از نظر توانمندی ایجاد شود و زیرساخت های متناسب ایجاد شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت در حال گسترش چتر حمایتی خود از سرمایه گذاران در این منطقه است، ادامه داد: وزارت نفت پروژه هایی را که برای کشور ارزشمند است هدایت می کند تا در این منطقه سرمایه گذاری شود که بی شک تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد. در شهرستان و استان فارس ایجاد خواهد شد

اوجی تاکید کرد: با تلاش های بی وقفه دولت سیزدهم در دو سال گذشته اقدامات و دستاوردهای مطلوبی در همه زمینه ها حتی در شرایطی که تحریم ها تشدید شده است، حاصل شده است.

با اشاره به اینکه وجود 87 میلیون میعانات گازی در آب های خلیج فارس و نزدیک شدن به فصل سرما و گازرسانی به کشور پاشنه آشیل دولت در ابتدای دولت سیزدهم بود. : از آنجایی که در دولت قبل میعانات گازی به بازار عرضه نمی شد، هنگام اجاره و خرید کشتی، مقدار زیادی میعانات گازی در آب ذخیره می شد و مشاهده شد که کشور در زمستان 1398 به دلیل کمبود سوخت با قطعی برق مواجه شد. در نیروگاه ها، زیرا تولید گاز را کاهش داده بودند تا تولید میعانات را کاهش دهند.

تعادل میعانات گازی منفی است.

وزیر نفت تصریح کرد: اما به لطف تلاش مستمر همه متخصصان صنعت نفت، امروز تراز ما در بخش میعانات گازی منفی است و این بدان معناست که تقاضا برای میعانات گازی ما چه در داخل و چه در خارج افزایش یافته است. 760000 بشکه راه حل نیست.

اوجی ادامه داد: اجاره سالیانه کشتی ها برای ذخیره میعانات گازی در آب 430 میلیون دلار بوده که همه این کشتی ها با دیپلماسی انرژی و بازاریابی دولت سیزدهم و با قیمت مناسب فروخته شده و حتی یک سنت هم از ما نشده است. در بانک ها مسدود شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 3 میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کنیم، گفت: افزایش تولید نفت را در برنامه داریم که در دنیا هم برای آن مشتری داریم. همه اینها در شرایط سخت تحریم ها انجام شد و آمریکا چراغ سبز نشان نداد و در این مدت آمریکا ۲۲۳ تحریم دیگر اضافه کرد.

وزیر نفت بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت 210 هزار بشکه، افتتاح واحد گازوئیل پالایشگاه اصفهان با ظرفیت 20 میلیون لیتر در روز، بهره برداری از یازدهمین سور پارس را برشمرد. فاز پس از 22 سال و صادرات 16 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال 1401. وزارت نفت دولت سیزدهم را در دو سال اخیر رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی به مدت 22 سال در این صنعت دست به دست شد، افزود: با ابتکار، محاسبات و کارشناسی سکوی 12C ساخته شد که در نقطه ای با بهره وری پایین قرار دارد. منتقل و در فاز 11 قرار گرفت و در نهایت این فاز در این دولت به بهره برداری رسید.

گازرسانی به بیش از 140 هزار واحد صنعتی در کشور

وی با اشاره به سفر خود به روسیه به عنوان اولین صاحب ذخایر گازی در جهان گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در همایش بین المللی «هفته انرژی روسیه» اعلام کرد که گاز روسیه در اروپا تحریم شده است و قیمت گاز در دنیا تحریم شده است. . و اروپا 30 درصد افزایش یافته است، ما بخشی از بازارهای خود را از دست داده ایم و تصمیم داریم به مردم گاز رسانی کنیم و برای گازرسانی به یک میلیون خانه برنامه داریم.

وزیر نفت تاکید کرد: امروز 27.5 میلیون مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند و قبل از انقلاب تنها یک روستا گاز می گرفت و امروز تقریبا 39 هزار و 700 روستا در کشور از نعمت گاز بهره مند هستند. خط لوله گاز هر جا کشیده شود، توسعه و توسعه را به همراه خواهد داشت.

اوجی ادامه داد: بیش از 140 هزار واحد صنعتی از شرکت ملی گاز ایران گاز دریافت می کنند.

وی به دستاوردهای مطلوب دولت سیزدهم در بخش های مختلف انرژی، راه و شهرسازی، نفت و غیره اشاره کرد. و گفت: دولت در زمینه کارهای زیربنایی بسیار زحمت کشیده است و رئیس جمهور و دولت با جدیت به دنبال کارهای اساسی و کلیدی هستند که در دهه 90 بلاتکلیف و ناتمام ماندند.

وزیر نفت با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام نفتی به ارزش 12 میلیارد دلار در سال گذشته به بهره برداری رسید، افزود: امسال پروژه های نیمه تمام به ارزش 15 میلیارد دلار به بهره برداری می رسد.

آمار رشد اقتصادی نشان دهنده عملکرد دولت است

اوجی رشد اقتصادی و عملکرد دولت را برجسته کرد و تصریح کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی و برنامه بودجه، عملکرد دولت در زمینه رشد اقتصادی در سه ماهه بهار 7.6 درصد بوده و بر اساس مرکز آمار گروه نفت و گاز رشد اقتصادی 19.8 درصدی را ثبت کرد و این رکورد دولت است.

و افزود: معیشت مردم که دغدغه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و کل دولت است نیز انشالله حل می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه کشور در تامین منابع ارزی مشکلی ندارد، گفت: داشتن ذخایر ارزی، فروش و برگشت پول به کشور مطلوب است.

اوجی درباره مشارکت های وزارت نفت در قالب مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: کل دو دوره دولت گذشته شاید 2 هزار میلیارد تومان در 8 سال هیچ مسئولیت اجتماعی نداشته است. وزارت نفت دولت سیزدهم طی دو سال گذشته پروژه های رفاهی، آبرسانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی را در سراسر کشور به ویژه استان های نفت خیز و گازی به ارزش 20 میلیارد تومان تعریف کرده است.

وی افزود: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور به استان فارس اعتبارات خوبی در نظر گرفت که در سفر دوم این اعتبارات افزایش یافت.

وزیر نفت حمایت از منطقه ویژه اقتصادی لامرد را یکی از درخواست های نماینده شهرستان لامرد برشمرد و گفت: وزارت نفت قطعاً شرکا و هلدینگ های بزرگ را برای سرمایه گذاری و توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه بسیج خواهد کرد. که می توان تحول خوبی در استان ایجاد کرد.»

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27890

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.