• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان

  • کد خبر : 44274
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان

معامله گران می گویند چهارشنبه روز مهمی برای بازار است و معتقدند فدرال رزرو در آن روز در مورد طلا تصمیم خواهد گرفت. واکنش های پشت انفجارهای لبنان چه بود؟

بازار طلا و ارز همچنان در حال افزایش است، اما بازار ارز همچنان از نوسانات رنج می برد. معامله گران فارکس می گویند که بازار به قدری بی ثبات است که اتاق های معاملات کور و سوت می زنند و فشرده سازی یا انجماد عجیب قیمت در نمودار رخ داده است. از دیدگاه آنها، این وضعیت بازار نشان می دهد که بازار فارکس در یک لحظه استراحت است، اما در نهایت این فشردگی قیمت با نوسان زیادی به پایان می رسد. این دسته معتقدند با فرا رسیدن ماه جدید نوسانات جدیدی به بازار خواهد آمد.

قیمت ارز از 43 میلیون و 750 هزار تومان شروع شد و برای دومین بار در هفته جاری وارد کانال 44 میلیون شد اما نتوانست دوباره در این کانال تثبیت شود. قیمت ارز 43950000 تومان به پایان رسید. روز سه شنبه حباب ارز بالای 17 درصد بود، یعنی تقریباً هفت میلیون و 900 هزار توکن با قیمت ارز حباب فاصله دارد.

قیمت طلای مذاب برای چهارمین روز متوالی در کانال 16 میلیونی باز شد. قیمت طلای آب شده از 16 میلیون و 60 هزار تومان آغاز شد و در حال افزایش بود. قیمت طلای ذوب شده در معاملات روزانه 16 میلیون و 100 هزار تومان به پایان رسید. به گفته معامله گران، ورود قیمت طلا به پله اول کانال 16 میلیونی نشان می دهد که گارد بازار همچنان صعودی است.

قیمت دلار هرات از 59 هزار و 150 تومان آغاز شد و در ابتدا به دلیل شایعات منفی از بازار دبی، در نیمه اول به 58 هزار تومان کاهش یافت. اما قیمت دلار هرات با روند صعودی درهم به کانال 59 هزار تومان بازگشت و روی 59 هزار و 250 تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران در سه روز پایانی نیمه اول کانال 59 هزار تومان در نوسان بود. بازار ارز تهران با قیمت 59 هزار و 200 تومان آغاز شد و با افزایش قیمت درهم افزایش یافت. قیمت دلار تهران روی 59500 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات روز سه شنبه با اختلاف منفی 20 تومانی به 16 هزار و 220 تومان باز شد. قیمت درهم به روند صعودی خود ادامه داد و با افزایش 50 تومانی در قیمت 16 هزار و 270 تومان بسته شد. حباب دلار درهم در روز سه شنبه به 250 تومان کاهش یافت.

روز سه شنبه، سفر پزشکان به نیویورک، سفر گروسی به تهران و اخبار تنش بین تجار علاقه مند اسرائیل و لبنان. خبر انفجارهای پی در پی در لبنان در معاملات پشت سر هم به بازار رسید و شور و هیجانی را در بازار ایجاد کرد و قیمت ها دستخوش تغییراتی شدند.

به گفته معامله گران تکنیکال، بازار فارکس آنقدر یخ زده است که تحلیل تکنیکال بی معنی است. برخی فعالان بازار معتقدند این توقف قیمت دلار دستوری است که در آینده این مدل کنترلی با ریسک همراه خواهد بود.

از نظر فنی اگر قیمت طلای مذاب بالای خط مقاومت 16 میلیون و 170 هزار تومان تثبیت شود، ممکن است تا پله سوم این کانال صعود کند. در ادامه مرز حمایتی مهم برای قیمت ارز 43 میلیون و 700 هزار تومان قرار دارد. تحلیلگران بر این باورند که چهارشنبه روز تعیین کننده ای برای بازار است، باید دید فدرال رزرو مانع افزایش قیمت طلا خواهد شد یا به طلا سوخت می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44274

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.