• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

همکاری بین پلتفرم های تجاری ایران و کشورهای غرب آسیا

  • کد خبر : 42955
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
همکاری بین پلتفرم های تجاری ایران و کشورهای غرب آسیا

اکوایران: پتانسیل بالای بازار عراق و عمان زمینه همکاری تجاری پلتفرم ها و استارت آپ های ایرانی با این کشورها را فراهم کرده است. استفاده از پلتفرم های آنلاین به عنوان ابزار کارآمد می تواند به توسعه تجارت الکترونیک و رشد اقتصادی در منطقه کمک کند.

اخبار اقتصادی؛ استفاده از پلتفرم های آنلاین راهی کارآمد برای افزایش ارزش صادرات و دستیابی به بازارهای جهانی است. با استفاده از این پلتفرم ها می توان محصولات را مستقیماً به دست مصرف کنندگان رساند و از مزایایی مانند کاهش هزینه های توزیع، افزایش شناخت برند و دسترسی به اطلاعات بازار بهره مند شد. اما ایران به دلیل برخی محدودیت ها در این زمینه از سایر کشورها عقب است.

به گفته متولیان تجارت خارجی کشور، در حال حاضر فرصت و ظرفیت خوبی برای اتصال بسترهای داخلی و خارجی وجود دارد تا بتوانیم محصولات ایرانی را در این بسترهای خارجی به فروش برسانیم.

در همین راستا، مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد همکاری مشترک بین بسترهای تجاری با کشورهای غرب آسیا، از برگزاری همایشی با همین موضوع در ماه آینده خبر داد.

عبدالامیر ربیحاوی با اشاره به لزوم تقویت همکاری مشترک بین استارتاپ ها و بسترهای کسب و کار کشورهای همسایه گفت: سازمان توسعه تجارت ایران متولی تجارت خارجی است به همین دلیل برنامه ریزی توسعه در حوزه های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. توسعه صادرات

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای همکاری پلتفرم های تجاری و استارت آپی با کشورهای غرب آسیا به ویژه کشورهای عراق و عمان در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد، بنابراین چگونگی دستیابی به این نشست مهم و مشترک را بررسی کنید. با مدیر کل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه کسب و کار را انجام دادیم.

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است کشورهای عراق و عمان فضای لازم برای حضور استارت آپ ها را دارند و از شرکت های فعال ایرانی که در کشورشان حضور دارند استقبال خواهند کرد.

به گفته ربیحوی؛ حضور شرکت‌های توانمند با قابلیت تجارت الکترونیک می‌تواند زمینه‌های توسعه صادرات محصولات غیرنفتی به کشورهای مختلف از جمله همسایگان غربی را فراهم کند و رشد صادرات قابل توجهی را ایجاد کند.

ربیحاوی برگزاری همایش تجارت الکترونیک را حاصل برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران همایش تجارت الکترونیک را با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک در شهریور ماه 1403 با حضور فعالان بخش تجارت الکترونیک در بخش های مختلف.

وی توسعه تجارت بین الملل بر اساس منابع موجود، شناسایی سطح سیستم کشورهای هدف و امکان سنجی ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را از اهداف این همایش عنوان کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42955

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.