• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1

هشدار برای واردات میوه تازه از عراق

  • کد خبر : 41766
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۲۹
هشدار برای واردات میوه تازه از عراق

اکوایران: گزارش هایی مبنی بر آلودگی میوه هایی که از عراق می آیند وجود دارد. به همین دلیل جهاد کشاورزی واردات هر نوع میوه از مرز شلمچه به ایران را ممنوع کرده است.

اخبار اقتصادی؛ امسال فائو در مورد سوسک خرما هشدار داد و این که یکی از چهار عاملی است که امنیت غذایی را تهدید می کند.

بر اساس اعلام جهادکشاورزی شهرستان خرمشهر، با توجه به اهمیت آفت مخرب قرنطینه شپشک خرما و همچنین گزارش آلودگی از کشور عراق، انتقال پاجوش و هر قسمت از گیاه از کشور عراق ممنوع است.

بر اساس دستور اکید سازمان گیاهپزشکی کشور، ورود هر نوع شپشک خرما در استان های غیر آلوده به این آفت از جمله خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است.

آفت سوسک حنایی علاوه بر آسیب رساندن به درخت خرما، می تواند موز، کدو تنبل، درختان سیب، نیشکر و درختان مرکبات را نیز آلوده کند. آسیب ناشی از این حشره معمولاً به راحتی قابل مشاهده نیست و وجود سوسک خرمای خرمایی تنها زمانی قابل مشاهده است که برگها پژمرده شده و در پایه درخت می ریزند. علاوه بر این، این گیاه باعث بیماری های باکتریایی و قارچی می شود.

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام جهاد کشاورزی، مهم ترین راه پیشگیری از شیوع این آفت و حفظ قرنطینه آن، عدم انتقال و جابجایی پاجوش از مناطق دیگر است.

به آنها شاخه های ریشه یا شاخه هایی گفته می شود که روی ریشه های سالم برخی از گیاهان، درختان و درختچه ها رشد می کنند. روی ریشه های سالم برخی از درختان و درختچه ها جوانه هایی یافت می شود که از آنها می توان گیاهانی به نام ریزوم پرورش داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41766

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.