• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

هزینه وکالت وکیل طلاق چقدر است؟ تعرفه 1403

  • کد خبر : 36325
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
هزینه وکالت وکیل طلاق چقدر است؟ تعرفه 1403

چه عواملی در تعیین هزینه وکیل طلاق موثر است؟

عوامل زیادی هستند که در تعیین هزینه وکیل متخصص طلاق موثرند. انتخاب وکیل طلاق توسط هر کس ملاک و معیارهای متفاوتی دارد مثلا نزدیک بودن به محل زندگی، جنسیت وکیل، تجربه در پرونده های مشابه و … . موارد ذکر شده هر کدام در میزان هزینه حق الوکاله وکیل طلاق تاثیر متفاوتی دارد. در حالت کلی مهم ترین عوامل در تعیین هزینه وکیل طلاق عبارت اند از:

  1. محل فعالیت وکیل مورد نظر: طبیعی است که اگر محل دفتر وکیل در شهر تهران یا در نقاط گران شهر باشد و یا همچنین تعداد افراد بیشتری در دفتر وکالت مشغول به کار باشند، در افزایش میزان حق الوکاله تاثیر مثبت دارد.

  2. تجربه کاری وکیل: مهم ترین عامل موثر در انتخاب وکیل و نیز تعیین حق الوکاله ایشان مطمئنا میزان تجربه و تبحر وکیل طلاق می باشد؛ بنابراین هرقدر تجربه و تبحر وکیل بیشتر باشد میزان دستمزد وی بالاتر خواهد بود.

  3. نوع پرونده: از آنجا که طلاق انواع مختلفی اعم از طلاق توافقی، طلاق یکطرفه از طرف زن و طلاق یکطرفه از طرف مرد دارد؛ بنابراین هزینه وکیل طلاق بنابر شرایط خاص هر یک از انواع پرونده متفاوت خواهد بود.

  4. مرحله رسیدگی به پرونده: مسئله حائز اهمیت دیگر که در تعیین میزان حق الوکاله وکیل طلاق موثر است مرحله رسیدگی به پرونده است. ممکن است رسیدگی به پرونده از مرحله بدوی، تجدیدنظرخواهی یا همچنین فرجام خواهی انجام گیرد که حق الوکاله در هر کدام از موارد ذکر شده متفاوت است.

هزینه وکیل در انواع طلاق

  • هزینه وکیل در طلاق توافقی

روند رسیدگی به پرونده های طلاق توافقی از آنجا که زوجین نسبت به طلاق و حق و حقوق قانونی زوجه به توافق رسیده اند کوتاه تر از سایر انواع طلاق خواهد بود. به همین منظور نیز وکیل طلاق توافقی هزینه کمتری نسبت به سایر انواع طلاق دریافت می کند.

گاهی ممکن است دادخواست طلاق ابتدا توسط یکی از زوجین و به عنوان طلاق یکطرفه مطرح شود اما پس از مدتی زوجین به طلاق توافقی راضی شوند، در این موارد دادگاه پرونده را به داوری ارجاع می دهد که بنابر رویه مرسوم دادگاه که از واحد داوری تقاضای داور می کنند، باید هزینه ای به عنوان هزینه داوری پرداخت گردد.

به طور کلی برای اطلاع دقیق از حق الوکاله وکیل با وکیل آنلاین مهریه و طلاق مشورت نمایید.

  • هزینه وکیل در طلاق یکطرفه از طرف مرد

با توجه به قوانین طلاق در کشور ما، در حالت کلی حق طلاق به صورت انحصاری در اختیار مرد است مگر در مواردی که مرد این حق را بصورت رسمی به زن نیز اعطا کرده باشد. به همین منظور نیز پرونده های طلاق از طرف مرد نسبت به پرونده طلاق یکطرفه از طرف زن پیچیدگی کمتری دارند؛ بنابراین حق الوکاله وکیل در این پرونده ها از حق الوکاله وکیل در پرونده های طلاق از طرف زن کمتر خواهد بود.

  • هزینه وکیل در طلاق یک طرفه زن

همان طور که می دانید در کشور ما حق طلاق متعلق به زوج است مگر در مواردی که زوج این حق را به زن داده باشد، بنابراین زن تنها در شرایط خاصی بدون داشتن حق طلاق می تواند نسبت به طلاق یکطرفه اقدام نماید. این شرایط زمانی پیش می آید که یکی از شروط 12 گانه عقدنامه برقرار گردد یا که زوجه حق طلاق را داشته باشد. بدون داشتن موارد ذکر شده و ارائه دلایل و مستندات محکم، دادگاه به پرونده طلاق از طرف زن رسیدگی نخواهد کرد.

حال حق الوکاله وکیل طلاق در پرونده های طلاق از طرف زن با توجه به پیچیدگی آن ها نسبت به سایر پرونده های طلاق بیشتر خواهد بود.

  • هزینه وکیل در طلاق غیابی

پروسه رسیدگی به پرونده های طلاق با توجه به شرایط پرونده و افراد مدت زمان و پیچیدگی متفاوتی دارد، به همین دلیل نیز نمی توان مبلغی واحد برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از هزینه دقیق طلاق غیابی باید جلسه تخصصی با وکیل مهریه (دکتر عبدالمحمد) داشته باشید.

در طلاق غیابی، هزینه ثبت طلاق غیابی در دفترخانه مانند سایر طلاق ها خواهد بود.

هزینه ثبت طلاق غیابی در دفترخانه نیز مانند ثبت سایر انواع طلاق‌ها در دفترخانه می باشد.

هزینه وکیل در طلاق غیابی

هزینه ثبت طلاق در محضر

برای ثبت طلاق در نحضر و خواندن خطبه طلاق، محضر مبلغی را دریافت می کند که تقریبا 1/500/000 یا کمی بیشتر ازین مقدار می باشد. البته لازم به ذکر است که مبلغ مذکور برای هر دوی زوجین است که برای پرداخت هر کدام از آن ها باید 50 درصد هزینه را بپردازد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36325

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.