• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

نقش دانشگاه صنعت نفت در نوآوری صنعت

  • کد خبر : 32529
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
نقش دانشگاه صنعت نفت در نوآوری صنعت

محمد چاردولی، رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: دانشگاه صنعت نفت دومین دانشگاه صنعتی کشور است و اساساً در قلب این صنعت برای پاسخگویی به نیازهای صنعت تاسیس شد.

وی تصریح کرد: بزرگترین استدلال ما برای اینکه دانشگاه صنعت نفت همواره در اختیار و خدمت صنعت نفت بوده است این است که بسیاری از کارشناسان و مدیران این صنعت از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند و این نشان می دهد که این دانشگاه در موقعیت مناسبی در این صنعت پیدا کنید. البته در سال های اخیر این ارتباطات ضعیف شده است که در حال حاضر با توجه ویژه صنعت نفت به دانشگاه و بالعکس در حال بازسازی است. از طرفی بسیاری از مشکلاتی که در صنعت نفت وجود دارد توسط این دانشگاه شناسایی شده و در مقاطع مختلف راه حل هایی برای آن پیدا و تقویت شده است.

وی ضمن تاکید بر نقش دانشگاه صنعت نفت در برگزاری این رویداد افزود: این همایش توانست خلأ مربوط به مولفه های اکوسیستم نوآوری صنعت نفت را پر کند.

وی ادامه داد: تاکید ویژه بر دانش بنیان صنعت نفت است. بخشی از رشد اقتصادی کشور را می توان از طریق دانش بنیان به دست آورد. در واقع اولین حلقه ای که در حوزه نوآوری و پژوهش داریم از دانشگاه می گذرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32529

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.