• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

نفت سرقت‌ شده ایران در آمار رسمی واردات آمریکا

  • کد خبر : 2156
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
نفت سرقت‌ شده ایران در آمار رسمی واردات آمریکا

به گزارش اخبار اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت نیرو این کشور کل نفت خام وارداتی آمریکا در سال گذشته را 2291 میلیون بشکه اعلام کرد که از این میزان 270 میلیون بشکه معادل 12 درصد از کل منطقه خلیج فارس بوده است. .

همچنین مجموع واردات نفت خام آمریکا از اوپک در سال 2022 بالغ بر 357 میلیون بشکه بوده که نشان دهنده وابستگی 16 درصدی آمریکا به نفت تولیدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت است.

عربستان سعودی بزرگترین تامین کننده نفت وارداتی آمریکا در میان اعضای اوپک است و سال گذشته 166 میلیون بشکه نفت به این کشور صادر کرد. عراق با 89 میلیون بشکه صادرات در رتبه دوم و نیجریه با 34 میلیون بشکه در رتبه سوم قرار گرفتند.

طبق آمار رسمی آمریکا، این کشور در سال 2022 نیز از ایران نفت وارد کرده است.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، این کشور در سال گذشته 507 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که اگرچه رقم ناچیزی است اما با توجه به قطع روابط تجاری و سیاسی دو کشور و تحمیل … تحریم های شدید واشنگتن علیه ایران، قابل تامل است. است.

به گفته تحلیلگران، رقم 507 هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران مربوط به نفت سرقتی این کشور از محموله های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم ها آن را ضبط کرده است.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2156

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.