به گزارش اخبار اقتصادی، شب گذشته اتفاق عجیبی در بازار غیررسمی دلار رخ داد. اسکناس آمریکایی که در بیشتر ماه مارس در مسیر افزایشی حرکت کرده بود، سه شنبه شب با فشار فروش مواجه شد و همین عامل قیمت دلار به طور قابل توجهی آن را در مرحله نزولی قرار می دهد.

بخشی از فعالان بر این باورند که بازارساز ارز روز سه شنبه با افزایش نرخ فروش ارز توافقی باعث خروج تقاضای آربیتراژ از بازار شد. علاوه بر این افزایش نرخ فروش ارز توافقی صرافی ها را ترغیب به فروش دلار کرد.

در این میان برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند قیمت دلار ابتدای اسفند ماه رشد شدیدی را تجربه کرد و معامله گران از تداوم رشد قیمت ها در دو روز گذشته ناامید شده اند به طوری که به یکباره عده ای تصمیم گرفتند از برخی خریدهای قبلی خود سود ببرند.

تعدادی از فعالان بر این باورند که اگر امروز بازارساز به فروش با نرخ های بالا ادامه دهد، قیمت دلار به کاهش ادامه خواهد داد. با این حال، بخشی دیگر از فعالان بر این باورند که افت قیمت دلار نیاز به کاهش قابل توجه نرخ حواله درهم امارات دارد. بعدازظهر دیروز عده ای از کسبه گفتند که این درهم در مرز 16 هزار تومان خرید و فروش شده است. آنها با این سطح ادعا می کنند قیمت به درهم امارات، ادامه افت قیمت برای دلار دشوار است و بازارساز باید فکری به حال آن کند قیمت به درهم آهسته. تدریجی

بر اساس اختیارات بانک مرکزی، در صورت تسریع روند بازگشت ارز به عرصه اقتصادی، ممکن است درهم لغزش بیشتری پیدا کند.