• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

موشکافی محتوای اولین نشست خبری پزشکیان در بازار ارز و سکه

  • کد خبر : 44208
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
موشکافی محتوای اولین نشست خبری پزشکیان در بازار ارز و سکه

امروز اولین نشست خبری پزشکان برگزار شد، کسبه به بررسی محتوای جلسه پرداختند. دو انگیزه این دیدار با بازار چه بوده است؟

بازار ارز و ارز روز دوشنبه با بازیگران متفاوت دو مسیر متفاوت را طی کرد. بازیگر اصلی بازار طلا و سکه، قیمت انس بود و با حفظ نوسان در سقف، باعث رشد مجدد بازار طلا شد. قیمت هر اونس طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید و هفته را با همان سرعت به پایان رساند. با شروع انس گلد از محدوده بسته و حول و حوش سقف جدید، قیمت طلا در روز یکشنبه کاهش یافت.

قیمت طلای مذاب که روز یکشنبه کانال 16 میلیونی را از دست داده بود، روز دوشنبه از 16 میلیون و 42 هزار تومان آغاز شد و پشت پله اول کانال 16 میلیون در نوسان بود. قیمت طلای آب شده با 16 میلیون و 10 هزار تومان به پایان رسید.

قیمت سکه نیز روز دوشنبه از محدودیت های پایین تر بازگشت، اما نتوانست به کانال 44 میلیونی که در اوایل هفته دیده بود، برسد. قیمت ارز با اختلاف مثبت 100 هزار تومانی به 43 میلیون و 650 هزار تومان رسید و به 43 میلیون و 750 هزار تومان رسید. حباب ارز در سطح 17 درصد ثابت مانده است.

هدف بازار طلا و سکه پیش بینی ارقام نجومی قیمت آنا طلا بود. در بازار طلا و ارز داخلی، پس از ثبت سقف جدید در قیمت طلا، یک سری اعداد عجیب برای آینده بازار طلا به چشم می خورد که مبنایی ندارد، مثلا برای پایان سال 2025 در نظر می گیرند. مبلغ 3700 دلار تحلیلگران توصیه می کنند که تنها دو موضوع می تواند قیمت طلا را در حالت صعودی نگه دارد، اول اینکه شرایط اقتصادی در ایالات متحده و چین وارد رکود نشود و دوم اینکه فدرال رزرو در نشست مهم خود در مورد دو کاهش نرخ بهره برنامه ریزی کند. چهارشنبه به دادن.

بازار ارز روز دوشنبه دو نیمه متفاوت داشت و بازیگر اصلی بازار قیمت درهم بود. با بازگشایی قیمت درهم به سمت شکاف منفی و ادامه افزایش آن، بازار ارز دچار نوسان شد. قیمت دلار هرات به دلیل این نوسان درهم دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول با یک فاصله منفی درهم کاهش یافت و سپس با افزایش درهم به نرخ افتتاحیه بازگشت. قیمت دلار هرات از 59 هزار و 200 تومان شروع شد و در ابتدا حتی کانال 59 هزار تومانی را از دست داد و به 58 هزار و 900 تومان رسید. در نیمه دوم با افزایش قیمت درهم، قیمت دلار هرات به کانال 59 هزار تومان بازگشت و روی 59 هزار و 100 تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران با توجه به منفی شدن نرخ درهم در قیمت 59 هزار و 100 تومان باز شد و سپس با نوسانات درهم به 59 هزار و 300 تومان رسید. در نهایت قیمت دلار تهران روی 59 هزار و 200 تومان بسته شد. در دو روز گذشته قیمت دلار تهران زیر کانال متوسط ​​59 هزار تومان در نوسان بوده است.

قیمت درهم روز دوشنبه با اختلاف منفی 40 تومانی به 16 هزار و 180 تومان رسید و در نیمه دوم با 60 تومان افزایش به 16 هزار و 240 تومان رسید. قیمت درهم نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه 20 تومان افزایش یافت. همچنین حباب دلار درهم در روز دوشنبه به بیش از 400 تومان رسید.

در سمت رسمی بازار دلار، نیما به روند صعودی خود ادامه داد و وارد کانال 46 هزار تومان شد. قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی به 43 هزار و 400 تومان افزایش یافت.

موضوع داغ بازار روز دوشنبه، بررسی دقیق معامله گران از اولین نشست خبری پزشکان بود. مذاکرات اقتصادی رئیس دولت چهاردهم از جمله در مورد اختلافات FATF و برجام زیر ذره بین تجار قرار گرفت. بازار دو سیگنال متفاوت در رابطه با این دیدار دریافت کرد. تجار سیگنال منفی از معترضان دریافت کردند و از سوی دیگر سیگنال مثبتی از مذاکرات پزشکان درباره برجام و FATF دریافت کردند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44208

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.