• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

مهره مار عجیب المیرا شریفی‌مقدم ! / خانم مجری ای که کاریزمای خاصی دارد !

  • کد خبر : 1268
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
مهره مار عجیب المیرا شریفی‌مقدم ! / خانم مجری ای که کاریزمای خاصی دارد !

المیرا شریفی مقدم مجری و مجری خبر در توییتی نوشت: دقایقی پیش با 137 تماس گرفتم و گزارش دادم خیابان های اصلی و فرعی منطقه مسکونی از صبح یخ زده و شن و نمک پاشیده نشده است. که اینجا همه تهران است و گوشی را قطع کرد.» عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بلافاصله پاسخ داد: از تماس و اطلاعیه و عذرخواهی از رفتار همکارم تشکر می‌کنم. البته در اوج بارندگی اولویت کار همکارانم نظافت و شن ریزی بزرگراه ها و خیابان های اصلی است. با این حال، بسته های شن باید برای همه راه ها و کوچه ها در دسترس باشد. برای پیگیری موضوع و جبران رفتار همکارم اقداماتی انجام خواهد شد.» این توئیت و پاسخ آن که به همین یک مورد محدود نمی شود، این سوال را ایجاد می کند که آیا عبدالمطهر محمد خانی و دیگر سخنگویان نهادها، همان طور که خودشان هستند. خود را موظف به پاسخگویی به المیرا شریفی مقدم می دانند، همچنین نسبت به ابراز نارضایتی سایر شهروندان از وضعیت موجود حساس هستند یا اینکه تبدیل شریفی مقدم از مجری و گوینده خبر به یک سلبریتی باعث شده است که تنها باشند. پاسخگوی وی است و این حادثه را باید «پرونده عجیب المیرا شریفی مقدم» نامید؟

از مجری اخبار تا سلبریتی تلویزیون

المیرا شریفی مقدم از ابتدای سال ۱۳۷۸ و در سن ۱۸ سالگی و قبولی در کنکور از طریق آزمون صداگذاری وارد شبکه تازه تاسیس «خبر» شد و پس از گذراندن دوره های صداگذاری به استخدام این شبکه درآمد. او که 22 سال همکاری با این شبکه را در کارنامه خود دارد، با کمک شبکه های اجتماعی، اینستاگرام و توییتر مسیر سلبریتی شدن تلویزیون را طی کرد. شریفی مقدم که روایت قتل پدرش یکی از پربیننده ترین توییت هایش بود، جدای از توانایی اش در اجرا، با اشک هایش هنگام خواندن اخباری مانند خبر آمار نهایی کشته شدگان فاجعه منا یا مصاحبه زنده نیز شناخته می شود. با همسرش داوود عابدی. او این روزها 248630 فالوور در توییتر و 525000 فالوور در اینستاگرام دارد.

از کانال خبر به شبکه دو

دوم اردیبهشت 1401 بود که خبر رسید یک ماه پس از توئیت المیرا شریفی مقدم در انتقاد از اتفاقات رخ داده در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد، این گوینده خبر حذف شده است. از تلویزیون برای مدت زمان نامعلوم. هر چند برخی این حذف را به منع تعبیر کردند، اما خود او عدم حضور در خبر را مرخصی برای ادامه تحصیل دانست. آغازگر این ماجرا محمد زارعی گزارشگر ورزشی همشهری بود. وی در توییتی نوشت: «مهم و فوری؛ المیرا شریفی مقدم گوینده خبر شبکه خبر به دلیل توئیت در مورد اتفاقاتی که برای بانوان کشورمان در بازی تیم ملی مقابل لبنان رخ داد، محروم شد، خانم شریفی یکی از شجاعان بود. صدا و سیما که در گذشته واکنش های شدیدی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم داشتند.» چند ساعت پس از این توییت، شریفی مقدم در واکنش به این موضوع اعلام کرد که به دلیل تحصیل در مقطع دکتری از تلویزیون مرخصی گرفته است. وی در توییتر نوشت: ترم چهارم دکتری علوم ارتباطات؛ زمان مرخصی و زمان آمادگی برای آزمون جامع با ما همراه باشید در ادامه برخی اخبار و نظرات دیگر حاکی از اجباری بودن این مرخصی بود. و بر اساس شرایط و ضوابطی که صداوسیما برای ادامه کارش تعیین کرده، قرار است مدتی از آنتن تلویزیون دور باشد که از جمله این توئیت است که در آن آمده است: «خبر المیره شریفی مقدم. نهی باطل محض است تنها به دلیل اختلاف نظر معاون سیاسی صداوسیما با وی، توافقاتی برای ادامه همکاری صورت گرفته است. در این مورد حرف آقای خدابخشی کاملاً درست است و این بانوی بزرگوار باید به حدود فعالیت رسانه ای خود بیشتر واقف شوند».

این گوینده اخبار تلویزیون در توییتی نوشت: آیا هنوز فیفا بیدار نشده است، بلیت فروشی ساده را بلد نیستند چه برسد به حل مشکلات کلان اقتصادی. این نظر شریف مقدم مورد پسند بسیاری قرار نگرفت. تا اینکه مجبور شد توییت قبلی خود را حذف کند و حتی عذرخواهی کند. وی در همین رابطه توییت کرد: “من ایران را دوست دارم و می دانید که فوتبال را هم دوست دارم. متاسفانه به دلیل برداشت نادرست از توییت صبح، من را خائن و مزدور خطاب کردند! مجبور شدم توییت را حذف کنم و از خودم عذرخواهی می کنم. حضار.”

این گوینده خبر شبکه خبر پس از حدود یک ماه دوری از تلویزیون در دوم خرداد 1401 در برنامه صبحگاهی «خبر 7» حضور یافت. وی که در آخرین تجربه اجرایی خود در شبکه خبر، پس از توقف تولید این برنامه به دلیل تغییر و تحولات معاونت سیاسی، از ابتدای اسفند ماه سال 1400 به عنوان مجری برنامه صبحگاهی «چپ اول» فعالیت می کرد. سازمان صدا و سیما در شبکه خبر و همچنین بر اساس اخبار تایید نشده از تاثیر توئیت های وی دیگر جلوی دوربین نمی رفت.

بالاخره 21 آذرماه بود که خبر رسید المیرا شریفی مقدم مجری اخبار تلویزیون مدتی است که به سراغ اجراهای تلویزیونی رفته است. شریفی مقدم در پاسخ به این جمله که گفته می شود از گویندگی خبر خداحافظی کرده اید، آیا از این پس شما را به عنوان مجری تلویزیون بشناسیم؟ او گفت: «فقط می‌خواهم برای مدتی یک حوزه دیگر از عملکرد را تجربه کنم. 22 سال گوینده خبر بودم و یک سال به معاونت سیما آمدم تا فضای اجرا را بیشتر تجربه کنم.» و اینگونه المیرا شریفی مقدم مجری دائمی برنامه «صبحانه ایرانی» شد. شنبه تا پنجشنبه ساعت 7 صبح از شبکه دو پخش می شود.

آیا مدیران خود را فقط در برابر یک نفر مسئول می دانند؟

توییت های المیرا شریفی مقدم با کوچ از شبکه خبر به شبکه دو همچنان مورد توجه مدیران است. او در توئیت خود نوشت: «هر هفته موضوعات مختلفی را در بخش تقاضای برنامه صبحگاهی بررسی می‌کنیم. مانند آلودگی هوا، مسکن یا لوازم خانگی گران قیمت. به اواسط هر هفته که می رسیم، مسئولان آن حوزه و برخی از نمایندگان مردم در کمیسیون های مربوطه در مجلس از پاسخگویی در برنامه امتناع می ورزند.» و ملک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، سریع پاسخ می دهد: در خدمتم.» پرسش و پاسخی که این تصور را ایجاد می کند که برخی از مدیران ما خود را موظف به پاسخگویی به دیده شده می دانند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1268

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.