• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

مناقصه بزرگ ایران برای تامین نهاده های دامی؛ کدام کشورها برنده خواهند شد؟

  • کد خبر : 38318
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
مناقصه بزرگ ایران برای تامین نهاده های دامی؛  کدام کشورها برنده خواهند شد؟

اکو ایران: شرکت پشتیبانی امور دام ایران از برگزاری مناقصه بین المللی برای خرید 120 هزار تن ذرت، جو و کنجاله سویا برای تامین نیاز کشور به این نهاده ها خبر داد.

اخبار اقتصادی؛ تامین نهاده های دامی یکی از ملزومات مهم تولید گوشت، طیور و لبنیات است و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید و ذخیره نهاده های دامی سعی در تنظیم بازار و حمایت از دامداران دارد.

کاهش تعداد دام های سبک در دامداری های کشور یکی از دلایلی است که برگزاری این مناقصه را می توان به وی نسبت داد. بر اساس آخرین داده های مرکز آمار ایران، جمعیت دام های سبک در واحدهای دامپروری کشور در زمستان 1402 نسبت به فصل پاییز اندکی افزایش یافت. اما این آمار نسبت به زمستان سال های گذشته کاهش نشان می دهد.

کاهش سرانه دام زنده در کشور عاملی برای افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در ایران بوده است. از سوی دیگر نیاز بازار به جبران این کمبود باعث افزایش واردات انواع گوشت به کشور برای تامین نیاز داخلی شده است.

با این شرایط و بر اساس گزارش انجمن غله ایران، شرکت پشتیبانی امور دام ایران در نظر دارد 120 هزار تن ذرت از برزیل، اتحادیه اروپا و منطقه دریای سیاه از جمله روسیه و اوکراین خریداری کند. به همین ترتیب، SLAL (انجمن ایرانی حمایت از امور دام) نیز 120000 تن سهمیه سویا از برزیل یا آرژانتین و 120000 تن جو از اتحادیه اروپا، منطقه دریای سیاه یا قزاقستان درخواست می کند.

طبق برنامه زمان بندی، تحویل ماه های خرداد و تیر انجام می شود و پیشنهادات بر اساس شرایط CFR (یکی از اصطلاحات تجاری مورد استفاده در تجارت بین الملل به ویژه حمل و نقل دریایی) به خلیج فارس ارسال می شود.

زمان اعلام شده تحویل، تعجب تجار آشنا به مناقصات شرکت پشتیبانی امور دام ایران را برانگیخته است، زیرا اکثر کشورهای اروپایی در تعطیلات عید پاک هستند و برخی از شرکت کنندگان قادر به شرکت در مناقصه نیستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38318

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.