به گزارش اخبار اقتصادی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه 17 اسفندماه) در دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان ها، افزایش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: تا آبان 1401 افزایش قیمت دلار تقریبا 2 هزار تومان بود یعنی دولت ما با 27 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و زیر 30 هزار تومان بود. سوال اینجاست که جهش 20 تا 30 هزار دلاری از کجا آمده است؟

وی ادامه داد: نمی خواهم بگویم افزایش قیمت دلار این فقط دست بیگانگان است، اما بدانید که مردم حرکتی را که باعث هرج و مرج در خیابان شد خنثی کردند. رسما می خواستند بی اعتمادی و نارضایتی را افزایش دهند. ساعت به ساعت در طول سه روز تعطیلی که مردم در خانه بودند و هیچ کاری انجام نمی شد قیمت دلار بالا میرفت دیگه ربطی به تجارت و بازار نداره و عددی میشه.

رئیسی تاکید کرد: شرایطی که به دلیل ناامنی اقتصادی در بازار حاکم می شوند، شرایطی است که تلاطم و التهاب ایجاد شده و برخی عزیزان در داخل دانسته یا ندانسته به این وضعیت دمیده و آن را تشدید می کنند.

وی ادامه داد: اکنون در این شرایط دولت وظیفه دارد به مردم آرامش بدهد و قیمتی را به صورت ثابت تعیین کند تا 24 یا 25 قلم کالای اساسی را به این قیمت ثابت دلار مرتبط کند تا اگر قیمت دلار بالا می رود، نکنید

در پی واکنش ها به قیمت دلار در روزهای اخیر، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به برخورد جدی با موضوع اخلال در بازار ارز گفت: کسانی که در بازار ارز در صورت ایجاد اغتشاش و ایجاد مشکل در حوزه ارز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان کل کشور افزود: بانک مرکزی برای کنترل بیشتر بازار ارز درخواست اختیارات بیشتر کرده است و با این اقدام با متخلفان از مقررات بانک مرکزی برخورد می شود.