• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

معلمان مجبور به ادامه کار پس از 30 سال با ورود دادگاه به دادگاه تجدید نظر شدند

  • کد خبر : 42834
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
معلمان مجبور به ادامه کار پس از 30 سال با ورود دادگاه به دادگاه تجدید نظر شدند

اکوایران: با استعفانامه ای که معلمان را پس از 30 سال کار مجبور به ادامه خدمت می کند، با ورود معاونت قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری، کار به سمت اصلاح پیش رفت.

اخبار اقتصادی، در پی اعتراض به بخشنامه جنجالی مبنی بر الزام معلمان به خدمت پس از 30 سال، امروز ایلنا از ورود معاونت قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری به این موضوع خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: معاون قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری به منظور جلوگیری از تضییع حقوق فرهنگیان و تعقیب گروهی از معلمان در آستانه بازنشستگی وارد موضوع شد و جلسه ای با حضور جمعی از قضات متخصص در حوزه اداری و استخدامی و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که در این خصوص با تذکری به وزارت آموزش و پرورش مناظره های کارشناسی برگزار شد با توجه به مغایرت بخشنامه مذکور با تبصره 6 ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه، مقرر شد اقدامات لازم جهت اجرای قانون و اصلاح فرآیند انجام شود.

تاریخچه این بخشنامه چه بوده است؟

بخشنامه مورد بحث در تاریخ 4/12/1403 و به شماره 19/700 توسط علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع رئیس جمهور خطاب به “مدیرکل آموزش و پرورش استان” ارسال شد.

در بخشنامه مذکور آمده است: با توجه به امکان ادامه خدمت برای آن دسته از کارکنان و معلمان فاقد شرایط 30 سال سابقه خدمت و 60 سال سن برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و 35 سال سابقه خدمت و 65 سال سن. سن برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد. و بالاتر انصراف افرادی که واجد تمامی شرایط ذکر شده نیستند در صورت نیاز به خدمات ممنوع می باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42834

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.