• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

معامله 200 کیلوگرم شمش در 20 روز گذشته

  • کد خبر : 34994
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
معامله 200 کیلوگرم شمش در 20 روز گذشته

اکو ایران: به گفته سخنگوی مرکز طلا و ارز، در 20 روز گذشته 200 کیلوگرم شمش طلا در پنج حراج شمش طلا معامله شد.

اخبار اقتصادی، پنجمین حراج حضوری شمش طلا روز گذشته (یکشنبه 24 بهمن ماه) در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار شد که در مجموع 112 شمش یک کیلویی و 94 شمش به حراج گذاشته شد. مذاکره کرد. متوسط ​​قیمت شمش در این حراج سه میلیارد و 535 میلیون تومان بود.

به گفته اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز طلا و ارز، از زمان برگزاری اولین حراج حضوری در تاریخ 6 دی ماه، این حراج به طور منظم در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته برگزار می شود که تاکنون پنج حراج و در مجموع 200 کیلوگرم شمش طلا فروخته شده است.

همانطور که بالسینی گفت، شمش های فروخته شده متعلق به صادرکنندگان است زیرا آنها برای انجام تعهدات مبادله ای خود، شمش طلا را وارد کرده بودند.

سخنگوی مرکز طلا و ارز: زمانی که این طلای متعلق به صادرکنندگان به فروش می رسد، منابع ریالی در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که می توان از آنها در فرآیند تولید و صادرات استفاده کرد. در واقع به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می کند.

به گفته وی، یکی دیگر از نتایج این اقدام این است که نیاز مصرفی طلا از طریق مرکز مبادلات تامین می شود و عرضه شمش طلا در جلوگیری از نوسانات بازار طلا و جواهر موثر است.

بالسینی ادامه داد: عرضه و فروش نزدیک به 200 کیلوگرم شمش طلا در کمتر از 20 روز در 20 روز گذشته علاوه بر کمک به صادرکنندگان، پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان در صنعت طلا و جواهر بوده است.

به گزارش ایسنا، بالسینی درباره تاثیر حراج شمش بر بازار ارز نیز گفت: طبیعتا بازار طلا به اندازه بازار ارز در این بازار تاثیر دارد. وقتی عرضه طلا در بازار انجام شود و کسانی که نیاز مصرفی دارند بتوانند این نیاز را برآورده کنند، تأثیر آن در بازار طلا و به موازات آن در بازار ارز قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است حراج شمش در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 12 الی 16 به تناوب برگزار می شود. حراج بعدی که ششمین مرحله فروش محسوب می شود، روز سه شنبه (27 بهمن) خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34994

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.