• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

مصر در آستانه برگزاری بزرگترین مناقصه گندم است

  • کد خبر : 42749
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
مصر در آستانه برگزاری بزرگترین مناقصه گندم است

اکوایران: مصر به دنبال خرید بزرگ گندم از طریق مناقطه است. این کشور در تلاش است تا 3.8 میلیون تن گندم با آن خریداری کند. اقدامی که کارشناسان آن را ریسک بزرگی برای این کشور می دانند.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس اعلام اداره کل تامین کالا مصر، این خرید بزرگ بین اکتبر 2024 تا آوریل 2025 انجام خواهد شد که تاجران می گویند بزرگترین مناقصه تاکنون است.

مصر یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان است. این کشور یارانه ای برای تامین نان ده ها میلیون نفر در این کشور محسوب می شود. این دولت به تنهایی سالانه 5.5 میلیون تن گندم برای یارانه نان وارد می کند.

به گزارش عرب نیوز، این اداره از کارآفرینان خواسته است که پیشنهادات خود را حداقل به مدت سه ماه ارائه دهند. آخرین مهلت ارسال پیشنهادات 12 آگوست می باشد. این آژانس همچنین اعلام کرد که کشور به دنبال تامین گندم برای دوره های حمل و نقل اول تا پانزدهم یا شانزدهم تا 30 هر ماه از مهر تا فروردین است و تاریخ ارسال در بهمن ماه از 16 تا 28 خواهد بود. مصر این محموله ها را با اعتبار اسنادی 270 روزه خریداری خواهد کرد.

تجار در این کشور خاطرنشان می کنند که این مناقصه نشان دهنده یک تغییر بزرگ در کل استراتژی خرید دولت مصر است و می تواند به معنای یک وضعیت برد یا باخت برای این کشور شمال آفریقا باشد که در تلاش است با حمایت پول بین المللی اقتصاد خود را دوباره فعال کند. صندوق. صندوق بین المللی پول و کشورهای دوست حوزه خلیج فارس باید بر این باور باشند که تنها در سال 2024 میلیاردها دلار وام و سرمایه گذاری به این کشور تزریق کرده اند.

به گزارش انجمن غلات ایران، احمد کوچوک، وزیر دارایی مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص خاطرنشان کرد: همه پیامدهای فروش جهانی منفی نیست، زیرا قیمت مواد اولیه به پایین ترین سطح در سال گذشته رسیده است. چهار سال .

معاملات آتی گندم اروپا در روز سه شنبه مدت کوتاهی پس از اعلام خرید بزرگ گندم توسط مصر افزایش یافت. وزیر دارایی مصر در این زمینه گفت: همکارانم از این فرصت برای خرید کالای مورد نظر استفاده می کنند.

با این حال، بازرگانان همچنان در مورد توانایی مصر برای تحقق این جاه طلبی تردید دارند. اما هدف مصر حفظ ذخایر گندم کافی برای تامین نیاز 9 ماهه است.

در ماه ژوئیه، ذخایر استراتژیک گندم مصر برای 6.9 ماه کافی برآورد شد. به نظر می رسد که مصر به دنبال عرضه بزرگ گندم است. این احتمالاً به دلیل مشکلات مالی مصر یا تهدید یک جنگ بزرگ در خاورمیانه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42749

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.