• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

مشتریان برای کمک به شامخ آمدند. بالاترین سطح ۹ ماهه شاخص مدیران + نمودار

  • کد خبر : 36411
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
مشتریان برای کمک به شامخ آمدند.  بالاترین سطح ۹ ماهه شاخص مدیران + نمودار

اکو ایران; شماخ به افزایش تعداد سفارش‌های جدید مشتریان در بهمن ماه کمک کرد و شاخص کل اقتصاد تحت تأثیر بهبود تقاضای پایان سال رشد کرد و به 55.05 رسید. این رقم بالاترین مقدار در 9 ماه گذشته است.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از شرکت‌های حوزه صنعت، شاخص مدیران خرید این بخش نیز از خرداد ماه با رکورد 56.95 بالاترین ارزش را در 9 ماه گذشته تجربه کرده است. فعالان اقتصادی معتقدند رشد کل و صنعت در ماه های پایانی سال یک روند طبیعی است و این به دلیل افزایش تقاضا در پایان سال و حجم فعالیت در اقتصاد نسبت به دی ماه است. . .

بر اساس گزارش شاخص مدیران خرید، در این ماه «شاخص سفارش‌های مشتریان جدید» با رقم 58.18 بیشترین میزان را در سری زمانی 53 دوره به ثبت رساند. رشد شاخص کل اقتصاد در حالی است که در بهمن ماه “شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا نهاده های خریداری شده” با رقم 68.80 بالاترین ارزش چهار ماهه اخیر را به خود اختصاص داده است. در همین حال، تعداد «شاخص موجودی کالای تمام‌شده در انبار یا کار در فرآیند» تکمیل شده در این مدت 49.78 بوده که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. که در بهمن ماه واحدهای تولیدی در تنگا مستقر شدند.

به نوبه خود، «شاخص صادرات کالا و خدمات» در بهمن ماه 49.36 ثبت شد که برای هشتمین ماه متوالی کاهشی بوده است. بررسی ها نشان می دهد اگرچه روند شاخص کل اقتصاد در بهمن ماه مثبت بود، اما نوسان نرخ ارز باعث افزایش هزینه های تامین مواد اولیه شد و بخش تولیدی در زنجیره تامین خود با مشکل مواجه شد. همچنین در برخی شرکت‌ها برای کنترل هزینه‌های بالای نهاده‌های تولید به دلیل نوسانات نرخ ارز و نزدیکی ماه مبارک رمضان، اشتغال نیروی کار کاهش یافته و انتظارات برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی در اسفندماه در بین بنگاه‌ها ضعیف شده است.

در شاخص مدیران خرید اگر عدد شاخص بیش از 50 باشد نشان دهنده خروج اقتصاد از رکود است، اما اگر عدد شاخص کمتر از 50 باشد به این معنی است که اقتصاد در مسیر انقباض و رکود قرار گرفته است. با اعداد یک ماه گذشته می توان گفت که صنعت جهانی در رکود به سر می برد.

شاخص کل مدیران خرید

گزارش شاخص مدیران خرید اتاق ایران نشان می دهد که شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در بهمن ماه 55.05 محاسبه شد و پس از سه ماه در محدوده خنثی و رکودی، این شاخص برای اولین بار افزایش یافت و به بالاترین مقدار در سال گذشته رسید. 9 ماه از ژوئن. . اما با توجه به نوسانات نرخ ارز و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تداوم این بهبود در اسفند ماه در بین شرکت ها ضعیف شده است، بنابراین «شاخص کمیت اشتغال و اشتغال نیروی انسانی منابع» در بهمن ماه در بین مولفه های اصلی کمتر از 50 مورد ثبت شد.

بر اساس ارزیابی انجام شده در بهمن ماه، «شاخص فعالیت های تجاری» عدد 57.06 ثبت شد و پس از دو ماه رکود و نزول متوالی، بالاترین ارزش را در چهار ماه گذشته از آبان ماه به ثبت رساند. با توجه به نزدیکی پایان سال و افزایش تقاضای مشتریان به ویژه در برخی فعالیت ها، شاخص در بهمن ماه بهبود یافته است.

از سوی دیگر، «شاخص سفارش‌های مشتریان جدید» (58.18) نیز در بهمن ماه به ثبت رسید که در سری زمانی 53 دوره، بالاترین رقم محسوب می‌شود. دلیل اصلی افزایش شاخص پایین بودن میزان تقاضا در چند ماه اخیر است که با نزدیک شدن به پایان سال اکثر شرکت ها با تقاضای بیشتری از سوی مشتریان مواجه شده اند و در نتیجه تسریع افزایش شاخص با سرعت بیشتری همراه بوده است.

رقم «شاخص جذب و بکارگیری نیروی انسانی» نیز در بهمن ماه امسال به دلیل ضعف تقاضا برای چندین ماه متوالی و از یک سو روند افزایشی قیمت مواد اولیه و مواد اولیه، برای دومین ماه متوالی 49.27 است. نهاده های تولید و از سوی دیگر تورم و فشارهای مداوم بر هزینه های زندگی. کاهش سطح اشتغال نیروی کار باعث ایجاد هر دو طرف تقاضا و عرضه نیروی کار شده است.

بررسی ها نشان می دهد در این مدت «قیمت خرید مواد اولیه یا نهاده های خریداری شده» معادل 68.80 بیشترین ارزش را در چهار ماه گذشته به ثبت رسانده است. با نوسانات نرخ ارز، کسب و کارهای زنجیره تامین با فشارهای تورمی مواجه شده اند، اما از آنجایی که بخشی از مواد اولیه عرضه شده در بازار با قیمت های قبلی خریداری می شد، به نظر می رسد آثار تورمی نرخ ارز در آینده افزایش یابد. اگر نرخ شما افزایش یابد ماه های آینده

از سوی دیگر، «شاخص صادرات کالا و خدمات» در بهمن ماه به عدد 49.36 رسید و هشتمین کاهش متوالی صادرات را از تیرماه نشان می دهد. البته شرکت ها نسبت به ماه قبل کاهش کمتری را به ثبت رسانده اند.

تحقیقات نشان می دهد که «شاخص میزان فروش کالا یا خدمات» در بهمن ماه 58.72 بوده که با افزایش تقاضای داخلی در پایان، پس از سه ماه کاهش متوالی افزایش یافته و به بالاترین مقدار در 9 ماه گذشته رسیده است. در سال جاری، فروش داخلی به ویژه در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی افزایش یافته است.

شاماچ 3

فهرست مدیران بخش صنعتی

از سوی دیگر، بر اساس نتایج شرکت‌های حوزه صنعت، «شاخص مدیران خرید صنعت» در بهمن ماه با 56.95 بالاترین ارزش را به ثبت رساند که بالاترین ارزش در 9 ماه گذشته از خرداد ماه است. در بهمن ماه، تمامی مولفه های اصلی بالای 50 گزارش شد و در بین فعالیت های بخش صنعت، مانند ماه قبل، «شاخص صنعت پوشاک و چرم» کاهشی بود و کمترین ارزش کل را داشت. از جمله فعالیت های دیگر

طبق روال هر سال، به مناسبت پایان سال تقاضا بهبود یافته و شاخص سفارش مشتری در بهمن ماه (61.25) بالاترین ارزش را در 9 ماهه پایانی خرداد به ثبت رسانده است که باعث افزایش تقاضا می شود. افزایش تولید در بخش صنعت (57.07) که با آن تولید بیشترین حجم 9 ماهه از ژوئن را به ثبت رساند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36411

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.