• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

مشارکت اتحادیه دولت چهاردهم.

  • کد خبر : 40959
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
مشارکت اتحادیه دولت چهاردهم.

اکو ایران: مشارکت اتحادیه ها در تولید ناخالص داخلی یک پنجم است. رئیس اتاق اصناف ایران می گوید: با توجه به سهم اتحادیه ها در تولید ناخالص داخلی، باید یک پنجم تصمیمات اقتصادی کشور به اتحادیه ها واگذار شود و یک پنجم تصمیمات نیز به این طیف معطوف شود. علاوه بر این، یک پنجم بخش خصوصی باید در ساختار حکومتی مشارکت داشته باشد.

اخبار اقتصادی؛ اخیرا چندین مقام از سیاست های مالی جاری استان انتقاد جدی کرده اند. به گفته برخی از آنها، مالیات فعلی استانی گویی دست دولت در جیب مردم است. مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با «اکو ایران» در واکنش به این اظهارات گفت: قانون جدید مالیاتی به رئیس جمهور آینده اجازه افزایش یا کاهش مالیات اصناف را نمی دهد. بر اساس اظهارات وی، دولت دوازدهم باید در این زمینه طرحی را برای کاهش مالیات های استانی به مجلس ارائه کند. در غیر این صورت بر اساس قانون جدید مالیات اخذ خواهد شد. صفایی می افزاید: باید طبق قانون صحبت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید سهمی معادل تولید ناخالص داخلی داشته باشد، اعلام کرد: به دنبال مشارکت دولت نیستیم. ما به دنبال حقوق خود هستیم.

به گفته وی، اکنون مشارکت اتحادیه ها در تولید ناخالص داخلی یک پنجم است، بنابراین یک پنجم تصمیمات باید به اتحادیه ها و یک پنجم آنها به این طیف هدایت شود. بر این اساس در قالب حاکمیت مشارکت کنیم.

به گفته صفایی، اگر دولت بخواهد موفق شود راهی جز واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد.

انتخابات اتحادیه در حال حاضر فلج خواهد شد

در ماه های اخیر قرار بود انتخابات صنفی برگزار شود اما با تغییراتی در دولت، انتخابات صنفی تا تشکیل دولت چهاردهم به حالت تعلیق درآمد. اما این اتفاق نیفتاد و وزارت صلح دستور برگزاری انتخابات صنفی را صادر کرد. صفایی می‌گوید بر این اساس از وزارت صمت می‌خواهیم از طریق وزارت کشور پیگیری کند تا دولت بعدی از برگزاری انتخابات معوقه صنفی جلوگیری کند.

به گفته وی، اتحادیه ها منتظر تصویب و ابلاغ قانون جدید صنفی هستند. این قانون در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40959

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.