• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

مدیر بازار فارکس و طلا این هفته چه کسی بود؟

  • کد خبر : 40953
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
مدیر بازار فارکس و طلا این هفته چه کسی بود؟

اکوایران: با وجود اینکه دلار در هفته جاری افزایش بیشتری نداشته است، بازار را متحول کرده و باعث افزایش جدید اقلام طلا در بازار شده است.

در هفته منتهی به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، بازار ارز و طلا دستخوش اصلاح قیمت شد و از محدوده محدود خارج شد.

دلار تهران در این هفته مقاومت مهم محدوده 60 هزار تومان را شکست و از آن عبور کرد. محدوده قیمتی دلار تهران در حال حاضر در بالاترین سطح قیمتی از 28 اردیبهشت ماه قرار دارد.

بررسی تحولات دلار نشان می دهد که اسکناس آمریکا در این هفته بیش از چهار درصد رشد را به ثبت رسانده است.

دلار تهران با افزایش خود دست طلا را در بازار داخلی گرفت و آن را بالا برد، قیمت طلا تابعی از قیمت جهانی اونس طلا و قیمت دلار تهران در این هفته با رشد است. نسبت به دلار، بازار طلا نیز روند صعودی را به ثبت رساند که نشان می دهد دلار تهران در هفته جاری بازار طلا را صحنه سازی کرده است.

حباب درهم امارات در طول این هفته مثبت بوده است، اما در محدوده معقولی قرار گرفت، درهم امارات وارد کانال 16 هزار تومانی شد و در آخرین روز هفته جاری کانال مقاومت میانی 16 هزار تومانی را شکست. اواخر هفته جاری، حباب درهم امارات فروکش کرد و تتر نزدیک به قیمت دلار تهران معامله شد.

بیشترین عملکرد این هفته را دارندگان ربع سکه به دست آوردند. دارندگان ربع سکه در این هفته 6.8 درصد بازدهی داشتند. حباب ربع سکه به محدوده 85 درصد رسید و برای آخرین بار در این محدوده قرار گرفت. زمان 20 خرداد. در حال حاضر حباب ربع سکه بیشتر از حباب یک گرمی سکه و از کل اقلام طلا بیشتر است.

سکه امامی پس از ربع سکه بیشترین عملکرد را در این هفته ثبت کرد و صاحبان آن سود بیشتری کسب کردند. افزایش بیش از 6 درصدی قیمت سکه امامی باعث شد حباب سکه امامی روز پنجشنبه وارد کانال 21 درصدی شود. حباب ارز در مدت مشابه هفته گذشته در محدوده 19 درصد بوده است.

طلای مذاب در این هفته 3.98 درصد افزایش داشت و حباب آن در طول هفته در محدوده مثبت و بالای 1 درصد بود. تحقیقات حباب طلای مذاب نشان می دهد که حباب آن از 26 آوریل در محدوده فعلی قرار نداشته است و طلای مذاب بالاترین حباب خود را از 26 آوریل تجربه می کند. این در حالی رخ می دهد که حباب طلای مذاب معمولاً صفر یا منفی است.

تحلیل اکوایران از رفتار بازار ارز پس از انتخابات نشان می دهد که در سال 1392 پس از پیروزی حسن روحانی و در سال 1400 پس از پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری که دولت ها تغییر کردند، دلار تهران روند نزولی داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40953

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.