به گزارش اخبار اقتصادی، «سام بنکمن فرید» موسس شرکت FTX که در زمینه تبادل ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می کند، روز پنجشنبه (۱۱ آبان) در تمامی اتهامات مجرم شناخته شد.

به گزارش رویترز، بنکمن فرید متهم به سرقت اموال مشتریان شرکت ورشکسته FTX است که یکی از بزرگترین فسادهای مالی در ایالات متحده محسوب می شود. قبل از ورشکستگی ناگهانی سال گذشته، ارزش FTX حدود 32 میلیارد دلار تخمین زده می شد.

یک دادگاه فدرال در منهتن سم بنکمن-فرید را در هر هفت مورد مجرم شناخته است. بر اساس گزارش ها، این سرمایه دار سابق ارزهای دیجیتال 8 میلیارد دلار از دارایی های مشتریان خود را به جیب زده است.

بنکمن 31 ساله که زمانی یک چهره محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال بود، اکنون به جمع افرادی مانند جردن بلفورت معروف به گرگ وال استریت می‌پیوندد که به دلیل جرایم مالی بزرگ محکوم شده‌اند.

حکم نهایی دادگاه علیه سام بنکمن فرید احتمالاً به ده ها سال زندان منجر خواهد شد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز جمعه (12 نوامبر) بین 34124 تا 34940 دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت 15 به وقت ایران با قیمت بیش از 34250 دلار معامله می شد. همچنین تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 1100 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 19 میلیارد و 95 میلیون دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 1779 دلار به 1804 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 40 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم در 24 ساعت گذشته 8 میلیارد و 14 میلیون دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.