• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

مجید کیانپور: 83 هزار آزمایش فنی و مکانیکی خاک در پروژه راه آهن رشت – خزر ثبت شد.

  • کد خبر : 40621
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
مجید کیانپور: 83 هزار آزمایش فنی و مکانیکی خاک در پروژه راه آهن رشت – خزر ثبت شد.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از روابط عمومی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت به عنوان متولی دولتی و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی به ارائه خدمات مشاوره ای می پردازد. ، مطالعات، بهبود کیفیت و افزایش عمر و کاهش هزینه های ساخت و نگهداری پروژه های عمرانی با تجربه بالا و تجهیزات منحصر به فرد برای ارائه مطالعات کنترل کیفی و خدمات آزمایشگاهی در این پروژه با استقرار واحدهای بومی در این پروژه ملی. با حضور در قطعات 6 و 7 راه آهن رشت – کاسپین (بندر انزلی) و با انجام 40000 مورد آزمایش بتن، 18000 مورد آزمایش خاک و 12000 مورد آزمایش فنی دیگر خدمات خود را مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی با دقت ارائه کرده اند. و سرعت در این پروژه ملی.

کیانپور با اشاره به توانایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در انجام بیش از 670 نوع آزمایش کنترل کیفی خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن رشت در شمال کشور و در مجاورت دریای خزر واقع شده است. یک تخصص ویژه گنجانده شده است. برای بهبود کیفیت آن

وی پس از اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان در این پروژه ریلی شمال کشور حضور فعال و تاثیرگذاری داشت، گفت: مشخصات فنی احداث این پروژه ریلی، ساخت 63 دستگاه پل است. ، طول این مسیر تا منطقه آزاد تجاری انزلی حدود 35 کیلومتر است. بخشی از خط راه آهن در محدوده منطقه آزاد قرار دارد. عملیات زیرسازی و روسازی مسیر دو خطه راه آهن رشت-بندر خزر به پایان رسیده و ریل گذاری به پایان رسیده است.

مدیر کل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: محور ریلی رشت – آستارا به طول 162 کیلومتر یکی از پروژه های مهم ریلی کشور است و مسیر ریلی رشت – آستارا رابط نهایی شمال – کریدور جنوبی و این کریدور نیز پلی است که کشورهای اروپایی را به اقیانوس هند و خلیج فارس متصل می کند و ارتباط کشورهای اروپای شمالی، اسکاندیناوی و روسیه را با کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم می کند. اقیانوس هند و آسیای جنوب شرقی از طریق ایران.

طهماسبی افزود: وی افتتاح راه آهن رشت – خزر را اولین اتصال دریای خزر با خلیج فارس و دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، بخش راه آهن شمال- کریدور جنوبی محقق خواهد شد و منافع اقتصادی زیادی برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر به همراه خواهد داشت. با تکمیل کریدور شمال-جنوب، فرصت بی نظیری برای جذب بیشترین حجم محموله های روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران فراهم شده است. این پروژه با افزایش ترافیک نیز در رشد شاخص های اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود. درآمد داشته و در صورت تحقق، منابع ارزی مهمی را در اختیار کشور قرار خواهد داد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40621

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.