• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

مثلث خبری بازار ارز و سکه در روزی که گذشت

  • کد خبر : 42949
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
مثلث خبری بازار ارز و سکه در روزی که گذشت

بازارها در غیاب بازار ارز هرات به راه خود ادامه دادند/ حباب ها در کف باقی ماندند/ سمت رسمی بازار علیه بازار آزاد عمل کرد و قیمت دلار نیما به 45 هزار تومان رسید/ آمار کلان پولی کشور زیر ذره بین معامله گران قرار گرفت/ سه اتفاق مهم بازار ارز و ارز چه بود؟

بازار ارز و ارز روز چهارشنبه بدون ردپایی دنبال شد و گامی نزولی برداشت. همانطور که در بازار روز سه شنبه گفته شد، در حال حاضر بازار ارز و ارز در رکود به سر می برد و ثبت نام خودرو در حال حاضر در مسیر سودآوری بازار قرار دارد. روز چهارشنبه توییتی مبنی بر تعداد ثبت نام خودرو و میزان بلوکه شده در بانک ها در بازار دست به دست می شد که در آن به ارقام عجیبی اشاره شده بود. در این توییت آمده است که تا امروز سه میلیون نفر ثبت نام کرده اند و تعداد 700 حمات تاکنون مسدود شده است. اغراق اعداد به وضوح حکایت از شایعه بودن این توییت دارد اما برخی شایعات در بازار وجود دارد مبنی بر اینکه افراد زیادی برای فروش سکه و طلا حضور داشتند تا با فروش آنها در این رکورد شرکت کنند. این دقیقا همان چیزی است که آنها در روز سه شنبه با تجربیات خود در بازار به آن اشاره کردند. در واقع می توان گفت پیشنهاد نامطلوب بازار; طلا، سکه و دلار خود را برای ثبت نام خودرو نفروشید.

روز چهارشنبه سه رویداد فعالان بازار علاقه مند شدند. اولین اتفاقی که افتاد روند قیمت طلا و آمار شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در بخش کالا و خدمات بود. طی روز سه شنبه، پس از انتشار تورم تولیدکننده، فدرال رزرو امیدها به کاهش نرخ بهره در ایالات متحده را تقویت کرد و قیمت نفت در محدوده سقف تاریخی باقی ماند، بنابراین تورم مصرف کننده نیز تأییدی است. از امیدهای در حال افزایش اما روز چهارشنبه پس از انتشار تورم منفی در حوزه کالا، احتمال کاهش دو نرخی سود کمتر شد. به همین دلیل، پس از این داده ها، قیمت انس از 2460 دلار کاهش یافت.

رویداد دوم بسته شدن بازار ارز هرات و روند نزولی درهم امارات بود. معامله گران تصور می کردند که با کمبود تومان در بازار ارز و سکه، قیمت ها کاهش و به کف می رسد. با توجه به این وضعیت قیمت درهم 16 هزار و 230 تومان کاهش یافت.

سومین اتفاقی که معامله گران را نگران کرده حباب طلا و ارز است که به پایین ترین حد خود از دیروز تاکنون رسیده است. روز چهارشنبه حباب ارز در 16 درصد یا در کانال شش میلیونی ثابت ماند و حباب طلای آب شده همچنان بالای 200 هزار تومان است. یعنی طلای مذاب در بازار 200 هزار تومان زیر ارزش ذاتی خود قیمت گذاری شده است.

قیمت درهم امارات روز چهارشنبه با قیمت 16 هزار و 270 تومان آغاز شد و در نیمه دوم معاملات 16 هزار و 230 تومان زیر خط حمایت کاهش یافت. در نهایت قیمت درهم با قیمت 16120 تومان به پایان رسید.

روز چهارشنبه از قیمت لحظه ای دلار هرات خبری نبود و فقط نرخ فردا اعلام شد. قیمت دلار هرات فردا با قیمت 59 هزار و 400 تومان باز شد و به زیر خط حمایتی 59 هزار و 200 تومانی سقوط کرد. در نهایت قیمت دلار کانال هرات با کاهش 59 هزار تومانی به 58 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه با شکاف منفی از 300 هزار تومان به 41 میلیون و 350 هزار تومان آغاز شد و سپس از این سقف حمایتی بازگشت و به میانه های کانال 41 میلیون رسید. البته پشت خط با کاهش قیمت آنا طلا از سقف، بازار سکه نیز به خط حمایت سقوط کرد.

قیمت طلای مذاب از اولین پله کانال 15 میلیونی شروع شد و تا نیمه اول در برابر بازار ارز حرکت کرد و به پله دوم رسید. اما در نیمه دوم قیمت طلای ذوب شده کاهش یافت و حتی رتبه اول را از دست داد.

از طرف رسمی، قیمت ها در حال افزایش بود. قیمت دلار نیما به 45 هزار تومان و قیمت اسکناس یک دلاری در صرافی نیز به 49 هزار تومان رسید. قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی نیز افزایش یافت و به قیمت بی سابقه 40 هزار و 500 تومان رسید.

روز چهارشنبه آمارهای پولی و کلان اقتصادی کشور زیر ذره بین بازار قرار گرفت. آمارها نشان می دهد که پس از کاهش نرخ رشد نقدینگی در سال 1402، این روند نزولی از ابتدای سال 1403 متوقف شد و به تدریج روند معکوس شکل گرفت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42949

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.