به گزارش اخبار اقتصادی، داود رنگی، عضو هیأت اتاق بازرگانی تهران: سازمان اموال در سال های 1396 و 1397 مقدار زیادی گوشت را از مبادی ویژه گمرک برداشت و به فروش رساند و تکلیف ارزی بر دوش واردکننده افتاد!

البته در همان زمان و به طور دقیق تر در تاریخ 6 اسفند 1396 فرهاد مساحی، مدیرعامل انجمن فرآورده های خام دامی اعلام کرد که در آن روزها تعداد قابل توجهی از محموله های گوشت منجمد وارد بندر شهید رجایی شده است. آنها به عنوان اموال متروکه و مزایده شده شناسایی شدند. از معاون اول وقت رئیس جمهور خواسته بودم که وارد موضوع این مزایده شود.

همین دانش گفت: علت اصلی عدم ارسال این محموله ها عدم تخصیص ارز به محموله های ثبت شده و یا عدم واریز ارز واگذار شده به حساب فروشنده خارجی است.

وی تاکید کرد: واریز وجوه ارزی حاصل از این محموله ها به فروشنده خارجی به دلیل تنگناهای نقل و انتقال ارز قطع شده است و حتی ممکن است بیش از سه ماه طول بکشد تا وجه در حساب فروشنده باشد و مطابق با قوانین بین المللی تا زمانی که وجه این محموله ها به حساب فروشنده خارجی واریز نشده و اسناد ترخیص کالا به خریدار تحویل داده نشده باشد، کالا متعلق به فروشنده است و مزایده گفته شده محموله صحیح نیست.