• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

لیست صندوق های با درآمد ثابت

  • کد خبر : 27822
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
لیست صندوق های با درآمد ثابت

صندوق با درآمد ثابت چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست، صندوق‌های با درآمد ثابت بازدهی ثابت و تقریباً ثابتی را در یک دوره زمانی معین به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌کنند. اما تفاوت هایی در نرخ بازدهی و نحوه سرمایه گذاری دارند که در ادامه این مقاله به تفصیل توضیح خواهیم داد.

لیست صندوق های با درآمد ثابت کاریسما و عملکرد هر یک از آنها

کاریسما به عنوان یکی از بزرگترین مؤسسات مالی بورسی کشور، مفتخر است که صندوق های سرمایه گذاری مختلف با بازدهی مناسب را به سرمایه گذاران عزیز خود ارائه دهد. از آنجایی که رضایت مشتریان و پرداخت سود مطلوب از اهداف اصلی این گروه مالی است، فهرست صندوق های با درآمد ثابت این مجموعه به مرور زمان افزایش می یابد.

صندوق های با درآمد ثابت کمند، کارا و کاریسما از بهترین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در زیر به طور مفصل در مورد ویژگی های هر یک از این صندوق ها صحبت خواهیم کرد.

لوپ باکس چیست؟

صندوق با درآمد ثابت لکمند یکی از صندوق هایی است که با نرخ سود قابل پیش بینی و نوسان کم می تواند بازدهی مطلوبی کسب کند. این صندوق دارای سود ماهانه است و سود آن در اولین روز کاری پس از پانزدهم هر ماه واریز می شود. سود اوراق که سالانه بیش از 27 درصد است، برخلاف سپرده های بانکی، روزانه است. این بدان معناست که بدون هیچ کارمزد جدایی، کل سود سرمایه گذاران را پس از خروج پرداخت می کند.

روش سرمایه گذاری در صندوق کمند به این صورت است که بین 70 تا 90 درصد آن در دارایی های بدون ریسک سرمایه گذاری می شود.

سپرده بانکی

اسارت

سایر اوراق با درآمد ثابت

نکته قابل توجه این است که ریسک سرمایه گذاری در صندوق کمند صفر است و با افت بازار، سود سرمایه گذار کاهش نمی یابد. به همین دلیل صندوق Karisma Lasso یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای افراد ریسک گریز است.

از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در صندوق کمند می توان به مدیریت فعال بازار و نقدینگی بالای آن اشاره کرد. به این معنی که اگر سرمایه گذاران بخواهند صندوق را ابطال کنند، بر اساس اصل سرمایه خود، مقدار مشخصی سود روزانه دریافت خواهند کرد.

خرید سهام در صندوق های سرمایه گذاری کمند بسیار ساده و آسان است و تنها با جستجوی نماد «کمند» در سامانه معاملات بورس امکان پذیر است.

صندوق کارا چیست؟

نوع دوم صندوق سرمایه گذاری کارا یکی از جذاب ترین صندوق های ETF است. بازدهی سود این صندوق در سال گذشته حدود 25.6 درصد بوده است. از این نظر تقریباً مشابه سایر صندوق های سرمایه گذاری مشترک است اما سود آن روزانه محاسبه می شود و بر اساس NAV است.

بین 70 تا 90 درصد سرمایه کارا در دارایی های بدون ریسک مانند اوراق قرضه شرکتی، سپرده های بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. باقی مانده سرمایه به تشخیص مدیر صندوق در دارایی های با ریسک بالاتر سرمایه گذاری می شود. بنابراین ریسک سرمایه گذاری در این صندوق نزدیک به صفر بوده و احتمال زیان آن بسیار کم است.

صندوق کارا بر خلاف سایر صندوق های با درآمد ثابت برای افرادی مناسب است که نیازی به سود ماهانه ندارند. بنابراین خرید این صندوق بهترین گزینه برای افرادی است که به سرمایه گذاری های کم ریسک علاقه دارند و می خواهند سود ماهانه بالاتری نسبت به بانک سود دریافت کنند.

شایان ذکر است بر اساس گزارش فیپیران، صندوق کارا در سال گذشته جزء 10 صندوق سرمایه گذاری برتر شناخته شده است.

صندوق با درآمد ثابت کاریسما

صندوق با درآمد ثابت کاریسما چیست؟

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریسما نوع خاصی از صندوق سرمایه گذاری است که بر اساس نحوه صدور و ابطال فهرست شده است. این صندوق کاریسما دارای سود سهام ماهیانه است و بازده سود سالانه آن 26 درصد است. سود این صندوق در اولین روز کاری پس از 25 هر ماه واریز می شود.

حدود 70 تا 90 درصد از سرمایه صندوق با درآمد ثابت کاریسما در دارایی‌های بدون ریسک مانند اوراق قرضه شرکتی، سپرده‌های بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین ریسک سرمایه گذاری در این صندوق صفر بوده و مانند سایر صندوق های با درآمد ثابت سود آن بدون نرخ شکست پرداخت می شود.

این صندوق به سرمایه گذارانی مانند صندوق کمند نیز سود روزانه پرداخت می کند. به عبارت دیگر، هر زمان که سرمایه گذاران بخواهند پول خود را برداشت کنند، سود سرمایه آنها تا روز برداشت از صندوق به طور کامل پرداخت می شود.

خلاصه ای از لیست صندوق های با درآمد ثابت.

صندوق های با درآمد ثابت یکی از بهترین استراتژی های سرمایه گذاری کم ریسک هستند که بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند. اگرچه سود این صندوق ها کمی پایین است، اما قطعا نرخ سود سالانه آنها از سپرده های بانکی بیشتر است و ارزش خرید دارند. ضمناً این نوع صندوق در شرایط بحرانی بازار سرمایه متحمل ضرر نشد و با توجه به ثبات سود، ذهن سرمایه گذار نیز آرام خواهد بود.

گروه مالی کاریسما مؤسس چندین صندوق با درآمد ثابت است که در این میان لامند، کارا و صندوق با درآمد ثابت اختصاصی کاریسما از بهترین و سودآورترین صندوق ها محسوب می شوند و در اکثر مواقع صندوق با درآمد ثابت بیشترین سود را داشته است. هر کدام از این صندوق ها دارای ویژگی های قابل توجهی هستند که در مقاله قبل به طور خلاصه و مفید به آن اشاره کردیم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله انتخاب بهترین صندوق با درآمد ثابت برای سرمایه گذاری برای شما آسان باشد و بیشترین بازده ممکن را در خرید خود به دست آورید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27822

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.