• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

  • کد خبر : 35567
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

یکی از مهم‌ترین اجزای هر ماشین، لاستیک‌ها هستند. لاستیک به اندازه‌ای مهم است که اگر شما سوار لوکس‌ترین ماشین‌ها نظیر بی‌ام‌و، بنز و فراری هم شوید، اما لاستیک‌های مناسبی برای ماشین نداشته باشید، همین باعث خواهد شد که نتوانید استفاده درستی از ماشین بکنید، حتی تمامی آپشن‌های آن نیز قابل استفاده نخواهد بود.

کیفیت لاستیک‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مواردی مانند سرعت لاستیک، وزن لاستیک، میزان چسبندگی و… وجود دارند که بر کیفیت لاستیک اثرگذار هستند. هر شرکت تولیدی لاستیک مخصوص به خود و با کیفیت ویژه‌ای را تولید می‌کند. شرکت‌های تولید کننده لاستیک در سراسر دنیا وجود دارند. برخی از لاستیک‌ها در داخل ایران، برخی در خارج ایران حضور دارند، ولی لاستیک‌های آن‌ها در داخل کشور عرضه می‌شود و برای افراد قابل خریداری است. برندهایی همچون لاستیک کومهو و لاستیک دانلوپ از معتبرترین برندها هستند. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید، این است که آیا لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام لاستیک بهتر است؟ کیفیت لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟ امروز در این نوشته می‌خواهیم به صورت کامل به بررسی این موضوع بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

عمر لاستیک خارجی و ایرانی چقدر است؟

اولین نکته‌ای که در بررسی تفاوت لاستیک خارجی و داخلی مهم است، عمر لاستیک‌ها هستند. از نظر زمانی، عمر هر دو لاستیک ایرانی و خارجی یکسان است. با این حال، عوامل مختلفی مانند نوع رانندگی، ترمز ناگهانی، شتاب‌گیری ناگهانی و… می‌تواند به صورت مستقیم بر عمر لاستیک‌ها تأثیرگذار باشد.

با این حال، به صورت کلی لاستیک‌های خارجی به دلیل تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در ساخت آن‌ها و همچنین مواد با کیفیت استفاده شده در ساختارشان، عمر طولانی‌تری دارند و عمدتاً تا همان تاریخ مفید استفاده‌شان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فقط نکته‌ی مهم در لاستیک‌های خارجی این است که به دلیل فرآیند بعضاً طولانی گمرک در کشور ما، لاستیک‌ها ممکن است مدت زمان طولانی در انبار بمانند و لاستیک‌ها کهنه شوند. بنابراین هر موقع خواستید لاستیک خارجی بخرید، به تاریخ تولید آن دقت لازم را داشته باشید.

قیمت لاستیک های ایرانی و خارجی چقدر تفاوت دارند؟

در سال های اخیر با افزایش قیمت لاستیک، مصرف کنندگان بیشتر به این سمت رفته اند که محصولات با قیمت پایین تر را خریداری کنند. از نظر قیمتی لاستیک های ایرانی قیمت پایین تری دارند چر که هزینه های مربوط به گمرک، حمل و نقل لاستیک به داخل ایران و … را پرداخت نمی کنند. علاوه بر آن، لاستیک های ایرانی عمدتا خیلی زمان زیادی برای تکنولوژی های به روز و افزایش کیفیت لاستیک خود نمی گذارند. به همین دلیل قیمت آن ها پایین تر از لاستیک های خارجی است و افراد بیشتری به سراغ لاستیک های ایرانی می ورند.

تنوع سایز در کدام لاستیک ها بیشتر است؟ ایرانی یا خارجی؟

در سال‌های اخیر، برندهای ایرانی سعی کرده‌اند تنوع بسیار بالایی از محصولات را برای مشتریان خود ایجاد کنند و تمامی سایز محصولات را به درجه تولید برسانند. با این حال، هنوز هم لاستیک‌های خارجی تنوع بسیار بیشتری برای تمامی محصولات دارند. این تنوع سایز به این صورت است که لاستیک‌های خارجی برای تمامی ماشین‌ها مانند اتوبوس، کامیون، تریلی، خودروهای صنعتی، کراس اوورها، آفرودی، دوچرخه، سواری و… تنوع لاستیک دارند و این در حالی است که این تنوع در لاستیک‌های ایرانی موجود نیست.

رتبه بندی جهانی برندهای ایرانی و خارجی

لاستیک‌های ایرانی، مخصوصاً آن‌هایی که تازه تولید و وارد بازار شده‌اند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برندهای خارجی هم حرفی دربارهٔ آن‌ها نمی‌مانند. برندهای همچون لاستیک دانلوپ، لاستیک یوکوهاما و… از برترین برندهای موجود در بازار ایران هستند. با این حال، از نظر کیفیت و رتبه‌بندی‌های جهانی، لاستیک‌های ایرانی هیچ حرفی برای زدن در مقابل لاستیک‌های خارجی ندارند و این یک امتیاز منفی برای لاستیک‌های ایرانی به شمار می‌آید.

خط تولید پیشرفته یک مزیت رقابتی لاستیک های خارجی

خط تولید لاستیک‌های خارجی کاملاً به صورت اتوماتیک است و همین اتوماتیک بودن باعث می‌شود تا کیفیت ساخت لاستیک‌ها برای همه یکسان باشد. همچنین، خطوط تولید پیشرفته به صورت اتوماتیک لاستیک‌هایی که در فرآیند ساخت دچار مشکل می‌شوند را جدا می‌کنند و از فرآیند تولید خارج می‌کنند. این کارها باعث می‌شود لاستیکی که در انتها به دست مشتری می‌رسد، بسیار با کیفیت و عالی باشد.

کیفیت ساخت بالاتر لاستیک های خارجی

همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شد، لاستیک‌های خارجی از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. این تکنولوژی‌ها باعث می‌شود تا مواد مورد استفاده در ساختار لاستیک‌ها بهتر و مناسب‌تر باشد. علاوه بر آن، هزینه و سرمایه‌گذاری که شرکت‌های لاستیک‌های خارجی برای افزایش راندمان می‌گذارند در برندهای ایرانی وجود ندارد. اگر تجربه استفاده از لاستیک‌های خارجی را داشته باشید، می‌دانید این لاستیک‌ها هرچه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نرم‌تر می‌شوند و ترمزگیری، فرمان‌پذیری و تردد با آن‌ها راحت می‌شود. این در حالی است که شرکت‌های ایرانی عمدتاً بعد از ۲ سال استفاده، لاستیک شما خشک می‌شود.

لاستیک ایرانی بخریم یا چینی؟

لاستیک‌های چینی از برندهای نام‌آشنای دنیای لاستیک هستند که در بازارهای اروپایی و آمریکایی در رقابت هستند. بنابراین می‌توان از این برندها به عنوان یک برند با کیفیت لاستیک نام برد. برندهایی نظیر تری انگل، هدوی و… . در سال‌های اخیر خیلی از برندهای معروف چینی وارد بازار ایران نشده‌اند و برندهایی که در بازار وارد شده‌اند، عمدتاً از برندهای با کیفیت نبوده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بخواهید لاستیک چینی بخرید حتماً برند آن را بررسی کنید و اگر برند معتبر و نام‌آشنایی نبود، از خرید آن صرف نظر کرده و به سراغ لاستیک‌های ایرانی بروید.

در انتها، لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

تمامی توضیحات در این مقاله به شما ارائه شده‌اند تا بتوانید بدون تعصب و با آسانی تصمیم‌گیری کنید و بین لاستیک‌های خارجی و ایرانی انتخاب کنید. با این حال، به طور کلی لاستیک‌های ایرانی در مقایسه با لاستیک‌های خارجی قیمت پایین‌تری دارند. قیمت بالاتر لاستیک‌های خارجی به دلیل کیفیت بالای آن‌هاست که در طول زمان باعث افزایش راندمان لاستیک، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های تعمیر جلوبندی ماشین و … خواهد شد. یعنی اگر از لاستیک ایرانی استفاده کنید، به مرور زمان همان هزینه‌ی لاستیک خارجی را خواهید پرداخت.

اما نکتهٔ مهم در انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید لاستیک خارجی یا ایرانی است. چرا که اگر فروشگاه معتبر و مناسبی را انتخاب نکنید، پول خود را عملا دور ریخته‌اید. در ایران، فروشگاه‌های معتبری برای خرید لاستیک وجود دارد؛ اما بهترین این فروشگاه‌ها لاستیک مارکت است که با چندین سال سابقه، مشتریان و افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده‌است.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35567

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.