• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

قیمت گواهی اسقاط واردات خودروهای فرسوده.

  • کد خبر : 42678
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
قیمت گواهی اسقاط واردات خودروهای فرسوده.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت گواهی اسقاط واردات خودروهای فرسوده 35 میلیون تومان تعیین شده است.

پس از ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای فرسوده، اعلام شد که برای ارسال این خودروها، واردکننده باید گواهی اسقاط خودرو ارائه دهد.

با اعلام این موضوع، اخباری مبنی بر نحوه اخذ و ارائه گواهی ضایعات فلزی که متقاضی باید مالک خودروی فرسوده باشد، منتشر شد. این در حالی است که پیگیری ها نشان می دهد متقاضیان واردات خودروی فرسوده لزوماً نیازی به خرید خودروی فرسوده و انتقال آن به نام خود برای اسقاط در هنگام شماره گذاری خودروی فرسوده و ارسال برای اسقاط ندارند. هزینه (گواهی نامه) به ستاد نوسازی ناوگان، از طرفی پس از واردات، پرداخت عوارض و اعزام خودرو، در مرحله شماره گذاری می توانند به ستاد نوسازی و اسقاط ناوگان خودروهای فرسوده مراجعه و برای خود پروفایل ایجاد کنند. . یک گواهی اسقاط به ارزش 35 میلیون تومان (قیمت توسط سازمان حمایت تعیین می شود) خریداری کنید و اقدام کنید.

همچنین برای شماره گذاری خودروهای فرسوده وارداتی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط بسته به نوع خودرو، قیمت و رده انرژی آن الزامی است که در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی به طور کامل به آن اشاره شده است. صنعت خودرو و متقاضیان می توانند بر اساس آن گواهینامه اقدام به خرید ضایعات و سپس ثبت نام خودروی وارداتی خود کنند.

لازم به ذکر است خودروهای برقی و خودروهای تمام هیبریدی با ارائه گواهی اسقاط مشمول تخفیف خواهند بود. در آیین نامه مذکور نیز به طور کامل به این موضوع اشاره شده است. متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کرده و ترجیحا خودروهایی با آلایندگی کمتر و مشمول مالیات کمتر وارد کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42678

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.