• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

قیمت پوشش ضد حریق

  • کد خبر : 41485
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
قیمت پوشش ضد حریق

پوشش ضد حریق ماده‌ای برای عایق‌سازی سطوح مختلف در برابر آتش‌سوزی است که باعث کاهش خطرات احتمالی ناشی از آتش‌سوزی می‌شود. با توجه به کاربرد مهم و اهمیت استفاده از این پوشش، بسیاری به دنبال تهیه این پوشش‌ها هستند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید پوشش‌های ضد حریق باید موردتوجه قرار بگیرد، قیمت آن است.

قیمت مواد پوشش‌دهنده ضد آتش و همچنین رنگ ضد حریق تابع عوامل مختلفی است. به همین دلیل، در بازه‌های زمانی گوناگون نوسانات زیادی در قیمت فروش پوشش‌های ضد حریق دیده می‌شود و نمی‌توان عدد ثابتی برای آن‌ها عنوان کرد. چنانچه قصد خرید پوشش‌های ضد آتش را دارید، باید ابتدا قیمت آن را استعلام بگیرید و با انتخاب مراکز برتر، بهترین پوشش‌های ضد آتش را خریداری کنید. در ادامه، به بررسی عوامل موثر بر قیمت این پوشش‌ها خواهیم پرداخت تا در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کنیم.

اهمیت به‌کارگیری پوشش ضد حریق

قبل از این‌که عوامل موثر در قیمت نهایی پوشش و رنگ ضد حریق را بررسی کنیم، می‌خواهیم بررسی کنیم که اهمیت استفاده از این پوشش‌ها چیست. مهم‌ترین هدف از به‌کارگیری پوشش‌های ضد آتش‌سوزی کاهش خطرات ناشی از ایجاد حریق در سازه‌های مختلف و ساختمان‌ها است. این پوشش‌دهنده‌ها از گسترش حریق در اسکلت ساختمان جلوگیری می‌کنند و خسارات ناشی از آتش‌سوزی را به حداقل می‌رسانند. این امر منجربه افزایش امنیت ساکنین و اطمینان از دوام تاسیسات و بخش‌های مختلف سازمانی می‌شود.

بااین‌وجود، متاسفانه هزینه‌ای که صرف پوشش‌دهنده‌های ضد حریق می‌شود، موجب شده که مصرف این پوشش‌ها چندان رایج نباشد. اما اگر امنیت سازه و استحکام آن برایتان مهم است، صرف‌نظر از قیمت پوشش ضد حریق، باید از آن‌ها برای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی استفاده کنید.

بررسی فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه استفاده از پوشش‌های ضد حریق

به‌ طور کلی تعیین هزینه خرید پوشش‌های ضد حریق با توجه به عوامل متعددی انجام می‌شود. عواملی همچون نوع مصالح موجود در بنای ساختمان، نوع پوشش‌های ضد حریق، مشخصات هندسی سازه، شرایط نصب، هزینه‌های جانبی، قیمت رنگ و متراژ سطح موردنظر جزو عوامل موثر در تعیین هزینه پوشش‌های ضد حریق و رنگ ضد حریق هستند. مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار در تعیین قیمت پوشش‌های ضد آتش موارد زیر هستند:

نوع پوشش ضد حریق

می‌توان گفت مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه پوشش‌ ضد آتش نوع آن است. این پوشش‌ها در انواع مختلف برای مصالح ساختمانی، اسکلت فلزی ساختمان و مصالح معدنی تهیه شده‌اند. برای هر کاربردی اعم از کاربرد در ساختمان‌ها و یا در اسکلت‌های فلزی باید نوع خاصی از پوشش ضد آتش انتخاب شود و این در قیمت آن تاثیرگذار است.

مواد مورداستفاده در تولید پوشش‌های ضد آتش‌

به‌ طور معمول، از پوشش‌های ضد حریق پاششی یا Spray، مصالح محافظت‌کننده SFRM، بوردهای گچی، مصالح فیبردار معدنی و پوشش‌های قابل انبساط برای تهیه پوشش‌های ضد حریق استفاده می‌شود. هر یک از این مواد با درصد خاصی به ترکیبات پوشش افزوده می‌شوند و کم یا زیاد شدن آن‌ها در قیمت نهایی پوشش‌های ضد آتش اثرگذار است.

شرکت تولید‌کننده پوشش ضد حریق

برند و شرکت‌های تولیدکننده انواع پوشش‌های ضد حریق نیز در قیمت‌گذاری این محصولات موثر هستند. در کل، هر شرکتی با توجه به مواد اولیه مصرفی خود و هزینه‌های تمام‌شده تولید پوشش ضد آتش، قیمت آن را تعیین می‌کند. ازاین‌رو، قیمت انواع پوشش در برندهای مختلف با هم متفاوت است.

جدول ضخامت پوشش ضد آتش‌سوزی

شرکت تولیدکننده پوشش‌های ضد حریق، قبل از تولید محصولات خود باید جدول ضخامت منحصربه‌فردی را جهت اجرای پوشش‌های ضد حریق ایجاد کند‌. این جدول تعیین‌کننده میزان ضخامت، مدت‌زمان ماندگاری و دوام پوشش‌های ضد حریق است. با توجه به نوع سازه و از طریق جدول ضخامت، پوشش مناسب برای هر ساختمان متفاوت از سایر ساختمان‌ها و سازه‌ها خواهد بود.

مساحت سطح موردنیاز

از دیگر عوامل موثر در قیمت پوشش ضد حریق مساحت سطح موردنیاز است. بدیهی است به هر میزان مساحت سطح موردنظر افزایش پیدا کند، نیاز به مواد مصرفی جهت پوشش دادن سطح افزایش یافته و به دنبال آن هزینه کلی ضد حریق کردن سازه بیشتر می‌شود.

شرایط نصب پوشش‌دهنده ضد حریق

گاهی اوقات میزان دسترسی به سازه‌ها و پیچیدگی اجرای پوشش‌های ضد آتش تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن‌ها دارد. ساختمان‌هایی که عایق کردن آن‌ها آسان باشد، هزینه‌های کمتری برای پوشش دادن سازه نیاز دارند.

تعداد لایه‌های لازم

بر اساس نوع سازه تعداد لایه‌های پوشش‌های ضد حریق مشخص می‌شود. با افزایش تعداد لایه‌های لازم برای اعمال پوشش ضد حریق در یک سازه، ضخامت پوشش‌دهنده سطوح افزایش یافته و به دنبال آن ،هزینه اجرا افزایش پیدا می‌کند.

خرید تجهیزات موردنیاز

برای اجرای پوشش‌های ضد آتش نیاز به تجهیزات مختلفی دارید. هزینه هرکدام از این تجهیزات بر روی هزینه کلی پوشش ضد حریق سازه محاسبه می‌شود.

هزینه‌های جانبی

هزینه‌های جانبی اجرای پوشش ضد آتش‌‌سوزی شامل هزینه‌های مربوط به دستمزد نیروی کار، حمل‌ونقل مواد و مواردی از این قبیل است. این هزینه‌ها نیز برای تعیین قیمت نهایی پوشش‌های ضد حریق در نظر گرفته می‌شوند.

قیمت رنگ و عایق ضد حریق

رنگ ضد حریق و چسب‌های ضد حریق اغلب وارداتی هستند. حتی شرکت‌هایی که رنگ‌های ضد حریق را تولید می‌کنند، مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می‌کنند. بااین‌وجود، قیمت رنگ‌های ضد حریق از نوسانات قیمت ارز و قیمت مواد اولیه وارداتی تاثیر می‌پذیرد. با افزایش قیمت ارز شرکت‌ها مجبور به تهیه مواد اولیه با قیمت بالا هستند. بنابراین، محصولات نهایی خود را نیز با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانند. در کل، رنگ‌های ضد حریق نسبت‌به پوشش‌دهنده‌های پایه معدنی، قیمت بیشتری دارند.

پوشش عایق حریق؛ انتخابی مهم برای تضمین امنیت سازه

پوشش ضد حریق برای افزایش ایمنی سازه‌ها و حفاظت از سازه در برابر آتش کاربرد دارد. قیمت این پوشش تحت تاثیر عوامل متعددی است. ازجمله این عوامل می‌توانیم به مواردی همچون مواد اولیه مورداستفاده در تهیه پوشش‌دهنده، میزان ضخامت موردنظر، متراژ سطح، تعداد لایه‌های پوشش‌دهنده سطوح، شرایط نصب، هزینه‌های مرتبط با نیروی لازم جهت نصب پوشش‌دهنده ضد آتش و هزینه‌های جانبی آن اشاره کنیم. علاوه‌بر این موارد، شرکت و برند تولیدکننده پوشش ضد آتش نیز در قیمت آن اثرگذار هستند. شما می‌توانید قیمت نهایی پوشش‌های ضد حریق را از طریق مراکز عرضه این پوشش استعلام بگیرید. سپس بهترین شرکت را برای خرید پوشش‌های ضد حریق انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41485

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.