• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

قیمت نفت امروز شنبه 13 اسفند ماه 1401

  • کد خبر : 2249
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
قیمت نفت امروز شنبه 13 اسفند ماه 1401

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت و در آستانه افزایش هفتگی قیمت است. امید به افزایش تقاضا در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان از قیمت نفت حمایت کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 8 سنت معادل 1.27 درصد افزایش به 85 دلار و 83 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با قیمت 1.52 دلار، معادل 1.94 درصد افزایش، به 79.68 دلار رسید.

انتشار گزارشی در مورد اختلافات داخلی امارات بر سر خروج از اوپک و افزایش بیشتر تولید، قیمت نفت را بیش از 2 دلار در هر بشکه کاهش داد، اما تفسیر امارات از این گزارش به عنوان بی‌اساس باعث شد که قیمت نفت دوباره افزایش یابد.

داده های مثبت اقتصادی چین امیدها به رشد تقاضای نفت را افزایش داده و باعث شده است که هم نفت برنت و هم نفت آمریکا بیشترین افزایش هفتگی قیمت از ابتدای سال جاری را تجربه کنند.

فعالیت در بخش خدمات چین در ماه فوریه با بالاترین نرخ در 6 ماه گذشته افزایش یافت و تولید کارخانه در این کشور نیز افزایش یافت. واردات نفت چین از روسیه از طریق دریا در این ماه به رکورد جدیدی رسید.

انتظار می رود رشد اقتصادی چین در سال جاری به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان به 6 درصد برسد.

ارزش دلار کاهش یافته و تحلیلگران بر این باورند که ارز آمریکا در 12 ماه آینده تحت فشار قرار خواهد گرفت. به این ترتیب خرید نفت برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

در این بین، بانک مرکزی اروپا انتظار می رود در صورت تداوم تورم بالا، نرخ بهره را تا 4 درصد افزایش دهد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2249

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.