• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

قیمت نفت امروز سه شنبه 9 اسفند ماه 1401

  • کد خبر : 1790
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
قیمت نفت امروز سه شنبه 9 اسفند ماه 1401

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در آسیا تغییر زیادی نکرده است. امید به بهبود اقتصاد چین و افزایش تقاضا برای سوخت، نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را که می‌تواند به تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان لطمه بزند، خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.17 درصد افزایش به 82 دلار و 59 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت معادل 0.29 درصد افزایش از 75 دلار به 90 سنت معامله می شود.

نفت برنت و نفت آمریکا هر دو در آستانه کاهش ماهانه هستند. برنت در ماه گذشته 2.2 درصد و نفت آمریکا 3.8 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

انتظار بهبود تقاضا برای سوخت در چین باعث افزایش قیمت نفت شده است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که فعالیت کارخانه ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان در این ماه رشد خواهد کرد.

تحلیلگران نفت در بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان همچنان پیش بینی می کنند که میانگین قیمت نفت در سال جاری 90 دلار در هر بشکه خواهد بود.

اما داده های اقتصادی آمریکا و تورم بالاتر از حد انتظار، نگرانی از افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش می دهد که هم اکنون تقاضا را در آمریکا محدود کرده است.

بازار منتظر گزارش موسسه نفت آمریکا و همچنین اداره اطلاعات انرژی این کشور از ذخایر نفت آمریکا است که قرار است به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر شود و می تواند روند افزایش یا کاهش تقاضا را مشخص کند. .

تحلیلگران انتظار دارند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 24 فوریه 400000 بشکه در روز افزایش یابد و دهمین افزایش هفتگی متوالی را رقم بزند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1790

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.