• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

قیمت نفت امروز دوشنبه 8 اسفند ماه 1401

  • کد خبر : 1655
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
قیمت نفت امروز دوشنبه 8 اسفند ماه 1401

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از رویترز، افزایش قیمت دلار و ترس از رکود اقتصادی جهان، تأثیر طرح روسیه برای کاهش عرضه نفت را خنثی کرده و باعث کاهش قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز دوشنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 31 سنت معادل 0.37 درصد کاهش به 82 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 25 سنت یا 0.33 درصد کاهش به 76 دلار و 7 سنت معامله شد.

هر دوی این شاخص های نفتی در روز جمعه بیش از 90 سنت افزایش یافتند.

ارزش دلار به بالاترین ارزش خود در 7 هفته اخیر رسیده است و دلیل آن نیز داده های اقتصادی آمریکاست که نشان می دهد بانک فدرال رزرو مجبور به افزایش مجدد نرخ بهره است.

افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

ترس از ادامه انقباضات توسط فدرال رزرو پس از افزایش 0.6 درصدی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ژانویه تشدید شد. این شاخص، معیار اصلی بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود است.

دلیل دیگر کاهش قیمت نفت بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور، افزایش ذخایر نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از ماه می 2021 رسیده است.

از نظر عرضه، روسیه قصد دارد صادرات نفت از بنادر غربی خود را در ماه مارس نسبت به ماه جاری 25 درصد کاهش دهد. روسیه پیش از این اعلام کرده بود که تولید نفت خود را در ماه آینده 5 درصد کاهش خواهد داد.

قیمت نفت از زمان آغاز جنگ در اوکراین طی یک سال حدود یک ششم کاهش یافته است. روسیه عرضه نفت به لهستان از طریق خط لوله دروژبا را متوقف کرد. این اقدام یک روز پس از ارسال اولین تانک های لهستان به اوکراین صورت گرفت.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران منتظر اطلاعات تولید این هفته در چین هستند که می تواند مسیر تقاضای نفت در این کشور را مشخص کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1655

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.